اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

وضعیت آلایندگی برخی واحدهای صنعتی در شهرضا نگران‌کننده است

امام جمعه شهرضا گفت: برخی واحدهای صنعتی شهرضا به لحاظ میزان آلایندگی در وضعیت خطرناک قرار گرفته و جلوگیری از تداوم این معضل بزرگ نیازمند رسیدگی مسئولان امر است.

وضعیت آلایندگی برخی واحدهای صنعتی در شهرضا نگران‌کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار کرد: گردش ایام سال به عنوان یک درس بزرگ برای تمامی انسان‌ها مطرح است و باید از این موضوع مهم برای به یادآوری گذران دنیا و حرکت به سمت سرای باقی رهنمود بگیریم.

وی ادامه داد: ایام نوروز به عنوان یک فرصت طلایی برای تقویت اصل مهم صله رحم مطرح است و نباید به دلیل برخی مسایل مادی و زودگذر دنیوی از اهمیت این موضوع غافل شویم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه محبت و دوستی با دیگران شخصیت و منش انسان را مقتدر می‌کند، بیان داشت: تاکید ائمه (ع) مبنی بر اهمیت توجه به اصل دوستی و وحدت بین انسان‌ها حاکی از عمق این واقعیت بزرگ است  و باید از ایام نوروز به عنوان یک فرصت مهم برای حل مشکلات و نارسایی‌های حاکم بر جامعه استفاده کنیم.

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به لزوم گرامی‌داشت روز 12 فروردین‌ماه مصادف با روز جمهوری اسلامی ادامه داد: در این روز بزرگ مردم ایران با رأی دادن به حکومت جمهوری اسلامی به شکلی حکومت مستضعفین بر مستکبرین را به رسمت شناختند.

یعقوبی با اشاره به اینکه در سال جاری روز طبیعت با ایام فاطمیه(س) مصادف شده است،اضافه کرد: کم توجهی به مناسبت‌های مذهبی زمینه بروز مشکلات و نارسایی‌های مختلف را در زندگی بشر مهیا می‌کند و بر همین اساس انتظار می‌رود عموم مردم ضمن بهره‌گیری از فرصت نوروز در راستای گرامیداشت ایام فاطمیه (س) فعالیت کنند.

وی با اشاره به اهمیت تبیین اهداف نام‌گذاری سال جدید در سطوح مختلف جامعه گفت: ایجاد تغییرات بنیادین در حوزه فرهنگ و اقتصاد منحصر به اقشار خاصی نمی‌شود بلکه باید از تمامی امکانات موجود در جامعه در جهت فرهنگ‌سازی در این حوزه‌ها استفاده لازم را داشته باشیم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه توسعه صنعتی شهرضا مبتنی بر رعایت حقوق مردم و جلوگیری از بروز آلایندگی باشد، متذکر شد: ارائه مجوز به فعالان صنعتی باید بر اساس اصول و قوانین مرتبط در حوزه سلامت عمومی باشد و در این حوزه هیچ گونه کوتاهی و کم توجهی قابل پذیرش نیست.

وی اضافه کرد: تمامی افراد و دست اندرکاران بخش صنعت باید در برابر تصمیم‌های خود پاسخگو باشند و هرگونه کوتاهی و کم‌توجهی در این حوزه سلامت مردم و محیط زیست را با مخاطرات قابل توجهی مواجه می‌کند.

یعقوبی با انتقاد از سبک برگزاری مجالس ختم در شهرضا و لزوم بازنگری در این حوزه خطیر گفت: مسایل مهمی از قبیل قرائت قرآن و سخنرانی در مجالس ختم شهرضا حذف شده است و برخی نکات حاشیه‌ای از قبیل ریخت و پاش‌های بی‌دلیل و حضور مداحان و ثناگویان در سطح مجالس ختم نهادینه شده است که باید با استفاده از امکانات فرهنگی نسبت به فرهنگ‌سازی اصولی در این عرصه اقدام کنیم.

انتهای پیام/63011/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول