اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرضا:

شهید همت از برترین فرزندان تاریخ شهرضا است

امام جمعه شهرضا گفت: نام بزرگ شهید همت به لحاظ افتخار آفرینی‌های متعدد در عرصه پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس به عنوان یکی از برترین فرزندان شهرضا در تاریخ ثبت شده است.

شهید همت از برترین فرزندان تاریخ شهرضا است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، حجت‌الاسلام سیف‌الله یعقوبی ظهر امروز با بیان این مطلب در خطبه‌های نماز جمعه شهرضا اظهار کرد: انسان‌های متقی در امور دنیوی و اخروی مورد عنایت پروردگار هستند و باید نسبت به رعایت این اصل مهم در تمامی ارکان زندگی اهتمام لازم را داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های اهل تقوا کمک‌رسانی به اقشار نیازمند جامعه است و ایام پایانی سال به عنوان یک فرصت طلایی برای ارائه کمک‌های نقدی و غیر نقدی به مستمندان به شمار می‌رود.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه اجرای امر به معروف زبانی باید مبتنی بر رعایت اصول اخلاقی اجرایی شود، بیان کرد: با وجود اینکه انجام امر به معروف و نهی از منکر جزو واجبات الهی مطرح است اما در این حوزه باید مبتنی بر اخلاق‌گرایی و با اعمال روش‌های مناسب با شخصیت افراد اقدام کنیم تا زمینه دست‌یابی به نتیجه مطلوب محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد قابل توجهی از خانواده‌ها در تأمین نیازهای اساسی با مشکلات مالی مواجه هستند، خاطر نشان کرد: در وضعیتی که به طور مثال در سطح جامعه شاهد ریخت و پاش‌های بی‌دلیل در سطح مجالس ختم هستیم باید نسبت به فرهنگ‌سازی مناسب در جهت هدایت این هزینه‌های بی دلیل به سمت انجام امور خیر و حل مشکلات اقشار نیازمند اقدام کنیم.

یعقوبی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به لزوم توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص اهمیت جهاد همگانی در راستای توسعه فضای سبز کشور گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص لزوم اهتمام هر ایرانی به کاشت درخت موضوع مهمی است که به افزایش و توسعه فضای سبز کمک قابل توجهی می‌کند.

وی اضافه کرد: نام‌گذاری روز ولادت حضرت زینب (س) به عنوان روز پرستار حاکی از عمق ایثار و فداکاری در این قشر تلاش‌گر جامعه است و باید سپاس‌گزار زحمات و از خودگذشتگی های این انسان‌های والامقام باشیم.

امام جمعه شهرضا با اشاره به اینکه 19 اسفندماه یادآور روز شهادت یکی از برترین فرزندان شهرضا در عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، اذعان داشت: سردار شهید حاج محمد ابراهیم همت از برترین جوانان تاریخ شهرضا است که با رشادت و ایثارگری بی‌نظیر در عرصه مبارزات قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و سپس در سنگر دفاع از میهن اسلامی در سطح فرماندهی لشکر حضرت محمد (ص) به یک الگوی برجسته بین‌المللی تبدیل شده است و باید از حیات پرثمر این شخصیت آسمانی بهره‌گیری لازم را داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه رعایت حریم اصول اسلامی و مبانی اعتقادی جامعه باید به شکل جدی از سوی روزنامه نگاران و اصحاب خبر مد نظر قرار بگیرد، تصریح کرد: در حال حاضر ایران به عنوان یک رکن مهم و تأثیرگذار در معادلات بین‌المللی مطرح است. 

انتهای پیام/63011/ل30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول