اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرمانداری شهرضا:

درصدد بهره‌گیری از فاضلاب شهری شهرضا در مصارف آب صنعتی هستیم

معاون فرمانداری شهرضا گفت:درصدد بهره‌گیری از فاضلاب شهری شهرضا در مصارف آب صنعتی هستیم.

درصدد بهره‌گیری از فاضلاب شهری شهرضا در مصارف آب صنعتی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، سید حمید بحرینی ظهر امروز در نشست کارگروه پسماند شهرستان شهرضا با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین تأکیدات دین اسلام اهتمام همگانی نسبت به رعایت اصول بهداشتی و حفاظت از فضای زیست محیطی است، اظهار کرد: باید از تمام امکانات و زیر‌ساخت‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای تبیین این موضوع مهم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: حساسیت نسبت به سلامت فردی و عمومی از نکات مهمی به شمار می‌رود که باید اقشار مختلف جامعه نسبت به اهمیت آن آگاه باشند و =÷در این بین مسئولان از وظایف قابل توجهی در این حوزه برخوردار هستند.

معاون فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه در چارچوب تدوین سیاست‌های توسعه صنعتی شهرستان باید امکانات و خدمات لازم  برای جلوگیری از اثرات زیست محیطی ناشی از فعالیت  این واحد‌ها لحاظ شود، تصریح کرد: هرگونه انتخاب مکان برای دفن پسماند‌های تولید شده در سطح شهرضا باید براساس مطالعات علمی و هم‌اندیشی با متخصصان مجرب صورت بگیرد، تا از بروز  احتمالی مشکلات و نارسایی‌های گسترده در آینده جلوگیری شود.

وی سنجش میزان تولید پسماند‌های مختلف در سطح شهرضا را یک موضوع مهم دانست و اضافه کرد: به لحاظ آسیب‌های غیر‌قابل جبران ناشی از تولید پسماند در واحد‌های صنعتی باید نسبت به تشکیل یک کارگروه تخصصی در این حوزه اقدام شود.

بحرینی با اشاره به اینکه مدیریت جامع پسماند‌ها در شهرضا باید مطابق اصول و استاندارد‌های ملی باشد، تاکید کرد: پیگیری انتخاب مکان مناسب در نصر‌آباد باید با هماهنگی مراجع مرتبط در سطح استان انجام بگیرد،  تا در آینده‌ای نزدیک شاهد حل و فصل نارسایی‌های کنونی در بخش مدیریت پسماند شهرضا باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بهره‌گیری از پساب‌های صنعتی جزو مهم‌ترین راهکار‌های کاهش مصرف آب در بخش صنعت به شمار می‌رود، افزود: در حال حاضر شهرستان‌های زرین‌شهر و مبارکه از این شیوه برای مصارف آب در بخش صنعتی استفاده کرده‌اند که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک با محوریت بخش خصوصی شاهد تحقق این امر مهم در شهرضا باشیم.

در ادامه این مراسم غلامحسین رضایی، شهردار ناحیه دو شهرضا طی سخنانی با اشاره به اینکه  تمهیدات لازم در محدوده اطراف پایانه کامیون‌داران و منطقه پوده برای جلوگیری از تخلیه نخاله‌های ساختمانی اجرایی شده است، گفت: به لحاظ اینکه شهرضا در مسیر کریدور شمال به جنوب کشور قرار دارد و در نوروز میلیون‌ها مسافر از محور‌های مواصلاتی شهرضا تردد می‌کنند، نسبت به پاک‌سازی تمام نقاط آلوده به نخاله‌های ساختمانی اقدام شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح جامع شهری شهرضا در مرحله تدوین قرار گرفته است و تمام تمهیدات لازم در زمینه انتخاب مکان دفن پسماند در آن لحاظ می‌شود.

انتهای پیام/63011/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول