اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنکابن خبر داد

آمادگی مجموعه‌های بهداشتی درمانی تنکابن در ایام نوروز

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنکابن از آمادگی کامل مراکز و مجموعه‌های ویژه بهداشتی درمانی این شهرستان در ایام تعطیلات نوروزی برای ارائه خدمات به مردم و گردشگران خبر داد.

آمادگی مجموعه‌های بهداشتی درمانی تنکابن در ایام نوروز

نیما نژادمقدم امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در تنکابن گفت: با توجه به حضور خیل عظیم گردشگران تعطیلات نوروزی و با نظر به اینکه نیازهای بهداشتی درمانی و نیز نظارت‌های ویژه اماکن عمومی و بهداشتی درمانی در این روزها حائز اهمیت در ارتقای امنیت بهداشتی جامعه، شهرها و روستاها است.

وی افزود: تمام مراکزی که قابلیت استفاده بهینه برای ارائه سرویس‌های بهداشتی درمانی در سطح شهرستان داشتند با تجهیزات مورد نیاز در آمادگی کامل به سر می‌برند و کشیک‌های ویژه آنها نیز برنامه‌ریزی شده‌اند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنکابن گفت: علاوه بر خدمات معمول بهداشتی درمانی تمامی مراکز ما بسته به موقعیت مکانی و امکانات برنامه‌ریزی دارند.

نژادمقدم گفت: از جمله آنها ارائه خدمات بهداشتی درمانی و اورژانس در مراکز شبانه‌روزی شهری و خدمات بهداشتی درمانی و اورژانس در مرکز و کلینیک واقع در خیابان خیام جنب شبکه بهداشت ارائه می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنکابن از اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی و مراکز حساس و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی با اجرای نمونه‌گیری میکروبی به‌ویژه مواد غذایی فاسد شدنی خبر داد.

وی افزود: کلرسنجی روزانه آب شهرها و روستاها به تناوب و دریافت گزارشات و پیگیری و پایش بیماری‌های مشمول گزارش فوری به ویژه سل، سرخک و غیره، درمان و پیگیری موارد حیوان گزیدگی و گازگرفتگی در مرکز درمان و پیشگیری‌ هاری واقع در مرکز شماره دو بهداشتی درمانی واقع در خیابان کشاورز انجام می‌شوند.

این مسئول اظهار داشت: مراقبت از مادران باردار و پیگیری موارد اورژانسی، همچنین انجام امور واکسیناسیون نوزادان بدو تولد در بیمارستان شهید رجائی و نیز انجام غربالگری نوزادان در روزهای 29 اسفند جاری و 12 فروردین 93 در مرکز بهداشت درمانی شماره دو در خیابان کشاورز به اجرا در می‌آیند.

وی افزود: در صورت نیاز به مشاوره و انجام آزمایشات پیش از ازدواج نیز متقاضیان می‌توانند در روزهای 29 اسفند و دوم و 14 فروردین به واحد آزمایشگاهی مرکز بهداشت شبکه بهداشت شهرستان مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنکابن تصریح کرد: در این ایام علاوه بر امور مورد نظر با توزیع تراکت، بروشور و پمفلت‌های ویژه اطلاع‌رسانی در مراکز بهداشتی درمانی و مبادی ورودی شهرها از طریق پایگاه‌های هلال احمر تلاش می‌کنیم تا اطلاعات موردنیاز گردشگران در حوزه بهداشت و سلامت به آنها داده شود.

نژادمقدم گفت: در صورت وقوع مسئله یا مشکلی که منجر به شکایتی از سوی هر فردی در این بخش شود هموطنان می‌توانند با تماس و پیگیری از طریق سامانه 149 طرح شکایت و پیگیر مطالبات خود شوند.

انتهای پیام/86020/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول