اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد

راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی در سطح شهرستان‌های استان بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر گفت: یکی از برنامه‌هایی که در دانشگاه دنبال می‌شود راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی در سطح شهرستان‌های استان است.

راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی در سطح شهرستان‌های استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا رئیسی صبح امروز در نشست با خبرنگاران حوزه سلامت اظهار داشت: در سیستم مدیریتی دانشگاه اطلاع‌رسانی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به نحوی که در ابتدا نخستین جلسه کاری خود را پس از مراسم معارفه با روابط‌ عمومی برگزار کردیم.

وی بیان‌ داشت: باید اطلاع‌رسانی‌ها به‌گونه‌ای باشد که دریافت‌کنندگان خدمات بتوانند بر اساس نیازها و مطالبات واقعی و مبتنی بر توانایی‌ها و رسالت یک سازمان تعریف می‌شود اگر شکل بگیرد تعادلی در جامعه برقرار می‌شود که مطلوب است.

این مقام مسئول خاطر‌نشان‌کرد: حوزه سلامت حوزه بسیار پیچیده‌ای است و حفظ سلامت تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت بسیار تأثیرگذارند. استاندارد نبودن راه‌، نداشتن مسکن، بیکاری، اعتیاد و در نهایت سلامت روان تأثیر قابل ملاحظه‌ای بر سلامت دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در مورد سلامت گفت: سلامت به معنی نداشتن بیماری جسمی نیست بلکه در تعریف کلی خود سلامت برخورداری کامل از رفاه جسمی، روحی، روانی، اجتماعی و معنوی است که حفظ آن وظیفه دایمی دولت‌هاست.

در این نشست دغدغه‌های مردم استان از زبان خبرنگاران حوزه سلامت به رئیس دانشگاه و معاون بهداشتی دانشگاه علوم علوم پزشکی بوشهر منتقل شد و به سوالاتشان توسط مسئولان پاسخ داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر در پاسخ به سوالی که درباره ماندگاری پزشکان متخصص در بوشهر مطرح شد، گفت: این کار نیازمند همکاری تمام بخش‌هاست و تأمین زیرساخت‌های مناسب در نقاط مختلف استان و ایجاد جذابیت از شاخصه‌های ماندگاری پزشکان متخصص در شهرهای مختلف است.

رئیسی افزود: دانشگاه نیز باید به پزشکان متخصص پرداخت به موقع و متناسب با فعالیتشان داشته باشد و محیط دلپذیری برای فعالیت آن‌ها فراهم کند که تمام تلاشمان را در این خصوص به‌کار خواهیم گرفت.

این مقام مسئول خاطر‌نشان‌کرد: یکی از برنامه‌های که در دانشگاه دنبال می‌شود راه‌اندازی درمانگاه‌های تخصصی در سطح شهرستان‌های استان است و امیدوارم با اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت در سال آینده و واقعی شدن بیشتر تعرفه‌ها، شاهد جذابیت فعالیت در درمانگاه‌های تخصصی برای اساتید و هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی باشیم که بدون شک کیفیت درمان را ارتقاء خواهد داد.

رئیسی برنامه مهم دانشگاه علوم پزشکی در سال آینده را توجه به بهداشت ذکر کرد و افزود: در کشور 9 درصد افراد به دیابت مبتلا هستند که این رقم در استان بوشهر 14 درصد است و شیوع فشار خون در استان بالاست که این دو عامل، بیماری‌های قلبی و از کار افتادن کلیه‌ها می‌باشند که لطمه جبران‌ناپذیری بر سلامت فرد وارد می‌کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: سیاست کلی ما این است که با جدیت به موضوع بهداشت و پیشگیری در استان بپردازیم و همه چیز را به درمان موکول نکنیم تا از بروز بیماری‌هایی که صدمات جبران‌ناپذیری وارد می‌کنند و هزینه‌های بسیار زیادی را تحمیل می‌کنند، بکاهیم.

انتهای پیام/66006/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول