اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر مطرح کرد

انتقاد از ساخت بیمارستان بدون نظر کارشناسی در بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان بوشهر گفت: متاسفانه برخی بیمارستان‌های موجود در استان تحت فشار مسئولان محلی ایجاد شده و هم اکنون چیزی جز ضرر برای ما ندارند.

انتقاد از ساخت بیمارستان بدون نظر کارشناسی در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، علیرضا رئیسی صبح امروز در نشستی خبری با تشریح وضعیت خدمات بهداشت و درمان در استان بوشهر اظهار داشت: توسعه فقط روبان پاره کردن نیست بلکه توسعه دو ویژگی مهم یعنی متوازن بودن و پایدار بودن را هم باید همراه خود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر بر اساس استانداردهای حرکت کنیم به توسعه مورد نظر می‌رسیم، اضافه کرد: بیش از هزار تخت بیمارستانی در استان بوشهر داریم که ضریب اشغال آن‌ها 53 درصد است این به این معنی است که ماهانه 50 درصد تخت‌ها استفاده می‌شود و مابقی آن بلااستفاده است ولی مناطقی هم هستند که تخت کم است ضمن اینکه هر تخت هزینه‌ای دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: چند بیمارستان در استان بوشهر بدون کارشناسی ایجاد شده که ضریب اشغال آن 6 یا 7 درصد است ولی تمام هزینه‌های آن را باید بدهیم.

رئیسی گفت: یکی از بیمارستان‌های استان سالانه دو میلیارد و 200 میلیون تومان برای سرپا نگه‌داشتن آن هزینه می‌کنیم و دلیل آن این بوده که غیرکارشناسی و تحت فشار مسئولان محلی ایجاد شده و چیزی جز ضرر برای ما ندارد.

وی با بیان اینکه باید به نظر کارشناسی احترام گذاشته و هر بیمارستانی با نیاز سنجی انجام شود، خاطرنشان کرد: اصرار به ایجاد مراکز بدون نظر کارشناسی آفت این استان شده و این امر هزینه‌های زیادی به دنبال دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در ادامه افزود: در کشور به ازای هر یک میلیون و 100 هزار نفر یک دستگاه MRI ‌نیاز داریم اما اکنون دو دستگاه در استان داریم ولی نوبت بیماران 4 یا شش ماهه است که دلایل متعددی دارد.

برنامه مهم دانشگاه علوم پزشکی در سال آینده توجه به بهداشت است

رئیسی برنامه مهم دانشگاه علوم پزشکی در سال آینده توجه به بهداشت ذکر کرد و ادامه داد: در کشور 9 درصد افراد به دیابت مبتلا هستند اما این رقم در استان بوشهر 14 درصد است بنابراین باید قبل از درمان به سمت پیشگیری برویم.

وی تاکید کرد: در حوزه سلامت باید سهم مدیریت را در بروز مشکلات مشخص کنیم و این تنها ادعایی است که می‌توانیم داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: جایگاه رسانه و اطلاع‌رسانی در حوزه بهداشت و سلامت بسیار مهم است به این جهت که نه تنها اطلاعاتی که به مردم داده می‎شود مهم است بلکه نیاز به نظارت از سوی مردم و رسانه‌ها داریم.

رئیسی با بیان اینکه حوزه سلامت حوزه پیچیده‌ای است و مولفه‌های اجتماعی بر سلامت تاثیر زیادی دارند، گفت: سلامت در تعریف اصلی خود به معنای نداشتن بیماری جسمی نیست، بلکه سلامت روحی، روانی، جسمی و معنوی نیز خود یک نوع سلامت است که تحقق آن بر عهده دولت‌هاست.

وی در ارتباط با رویکردهای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نسبت به موضوع سلامت افزود: معتقدم حرکت و تلاش ما باید مبتنی بر واقعیت باشد و برنامه‌ریزی ما باید بر اساس توانمندی‌های موجود باشد اگر غیر از این باشد ضرر خواهیم کرد.

انتهای پیام/66006/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول