اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

توصیه‌های بهداشتی و ایمنی یک مسئول بهداشتی برای شب چهارشنبه آخر سال

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم گفت: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد.

توصیه‌های بهداشتی و ایمنی یک مسئول بهداشتی برای شب چهارشنبه آخر سال

اصغر نوروز زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جم با تبریک به مناسبت فرا رسیدن سال نو اظهار داشت: جم از شهرستان‌های زیبا و خوش‌آب و هواست و مهمانان زیادی در ایام نوروز به این شهرستان سفر می‌کنند.

معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان جم با اشاره به نزدیک شدن به شب چهارشنبه آخر سال بیان کرد: هرگونه بی‌توجهی به نکات ایمنی و سهل‌انگاری در برپایی مراسم چهارشنبه سوری می‌تواند زیان‌های جانی و مالی سنگین و غیرقابل جبرانی را در پی داشته باشد که خانواده‌ها در پیشگیری از این حوادث نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

وی افزود: باید کودکان و نوجوانان را تشویق کرد که از حوادث درک خوبی داشته باشند و به آنها آموزش داد، چرا که در مقابل مواد محترقه و منفجره و آتش بازی به شدت آسیب‌پذیر هستند.

این مسئول یادآور شد: استفاده از مواد آتش‌زا هرگز به طور کامل ایمن نیست، حتی در صورتی که مراقبت کامل صورت گیرد و حتی برای کسانی که این مواد را درست می‌کنند نیز ممکن است اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه بیایید شور و شادی چهارشنبه سوری را با یک عمر غم و افسوس عوض نکنیم از شهروندان عزیز خواست تا توصیه‌های ایمنی و بهداشتی را به عنوان موارد بازدارنده و کاهش دهنده حوادث رعایت کرده و با شوق و اشتیاق خاص به استقبال بهار و سال نو بروند.

نوروززاده ابراز داشت: از شهروندان می‌خواهیم از سوزاندن وسایلی چون کپسول گاز، لاستیک و آمپول و استفاده از مواد آتش‌زا نظیر بنزین، الکل، کاربیت و مانند آن جدا خودداری کنند.

وی افزود: همچنین از شهروندان انتظار داریم از پرتاب مواد آتش‌زا مانند فشفشه و موشک بر روی درخت‌ها، بام و بالکن منازل که از عوامل عمده بروز آتش‌سوزی است جدا خودداری کنند.

این مسئول با بیان اینکه شهروندان نباید مواد آتش بازی را در ظروف شیشه‌ای یا فلزی قرار دهند گفت: در صورت انفجار، ذرات شیشه یا فلز به اطراف پرتاب شده و سبب صدمات و خطرات جانی خواهد شد

نوروززاده اضافه کرد: از شهروندان می‌خواهیم از قرار دادن ظروف تحت فشار از جمله کپسول، اسپری، حشره کش و ... بر روی آتش خودداری کرده و همچنین از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی به ویژه در منزل، زیرزمین و محل کار خودداری کنند.

انتهای پیام/2451/ذ30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول