اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

54/ گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

گرگان با چشم‎اندازهای زیبا در تمام فصول قابلیت گردشگری دارد + تصاویر

فرماندار گرگان با بیان اینکه مرکز گلستان به مثابه گلستان کوچکی از ایران زمین است، گفت: شهرستان گرگان با برخورداری از چشم‎اندازهای زیبا در تمام فصول قابلیت سفر و گردشگری را دارد.

گرگان با چشم‎اندازهای زیبا در تمام فصول قابلیت گردشگری دارد + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حیدرعلی احمدی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گرگان 35 درصد جمعیت استان گلستان را تشکیل می‎دهد که یک‌صد روستا را در خود جای داده و جاذبه‎های گردشگری فراوانی دارد.

وی تصریح کرد: مرکز گلستان به دلیل آب و هوای خوب، موقعیت جغرافیایی مناسب، مناظر و چشم‎اندازهای دیدنی در تمامی فصول قابلیت سفر و گردشگری را از طریق هوایی، زمینی و خط ریلی دارد.

به گفته فرماندار گرگان؛ گرگان با فاصله 397 کیلومتری با پایتخت ایران و فاصله 564 کیلومتری با مشهدالرضا مسافران و گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می‎کند.

سابقه تمدن در سرزمین گرگان به بیش از 7 هزار سال برمی‎گردد

به گزارش فارس؛ طبیعت چشم‎نواز شمال کشور با داشتن جاذبه‎های تفریحی و گردشگری در ایام نوروز پذیرای مسافران، دوستداران طبیعت و آثار تاریخی است، مرکز گلستان شهری زیبا و به عنوان نگین چشم‎نواز ایران با وسعتی بیش از یک‎هزار و 615 کیلومتر و جمعیتی حدود 500 هزار نفر است.

شرایط مساعد زندگی در سراسر گرگان تاریخی از تمرکز تمدن‎ها در یک نقطه خاص جلوگیری کرده و باعث شده در جای‎جای این سرزمین شگفت‎انگیز آثاری از تمدن‎های باستانی کشف شود.

سابقه تمدن در سرزمین گرگان به بیش از 7 هزار سال برمی‎گردد و این منطقه با جاذبه‎های چهار اقلیم طبیعی و تاریخی از قطب‎های مهم سیاحتی و میعادگاه عاشقان طبیعت و دوستداران تاریخ است.

گرگان با برخورداری از 10 هتل و 1398 تخت آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی

پارک‎های جنگلی النگدره، ناهارخوران، قرن‎آباد، شصت‎کلاته، قرق، گرمابدشت، آبگرم، آبشارهای دوقلو،  هزارپیچ، بازارچه قدیمی نعلبندان، دهکده‎های کوهستانی شاهکوه و زیارت از جمله تفرجگاه‎های طبیعی شهرستان گرگان است که همه ساله مهمانان بی‎شماری را از اقصی‎نقاط مختلف میهن‎مان در خود جای می‎دهد.

کاخ‎موزه گرگان، موزه باستان‎شناسی، موزه صنایع دستی، مسجد جامع، امامزادگان و بقاع متبرکه، مدرسه عمادیه و بافت تاریخی از دیگر جاذبه‎های تاریخی گرگان است.

به گزارش فارس؛ شهرستان گرگان با 10 هتل، چهار مهمانپذیر و سه هتل آپارتمان و یک‎هزار و 398 تخت آماده پذیرایی از گردشگران است.

انتهای پیام/83001/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول