اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

52/ گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

میزبانی 200 روستای گلستان برای جشنواره بومی محلی در نوروز 93 + تصاویر

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‎های بومی و محلی گلستان گفت: در نوروز 93 تعداد 200 روستای گلستان میزبان جشنواره بومی محلی خواهند بود.

میزبانی 200 روستای گلستان برای جشنواره بومی محلی در نوروز 93 + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، محمد کریم‎بردی بزونه عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به مناسبت ایام نوروز در 200 روستای گلستان جشنواره‎های فرهنگی، ورزشی و بازی‎های بومی محلی به صورت متمرکز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: اجرای موسیقی سنتی، بازی‎های بومی محلی، پخت غذای سنتی، پیاده‎روی خانوادگی از بخش‎های جشنواره بومی محلی در نوروز 93 گلستان است.

رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی‎های بومی و محلی گلستان از برگزاری مسابقات والیبال، فوتبال و طناب‎کشی در 500 روستای استان خبر داد و گفت: امکانات ورزشی در اختیار روستاها قرار گرفته است.

به گزارش فارس، استان گلستان به رنگین کمانی از اقوام شناخته می‌شود، نگارستانی که توانسته در سایه مواهب طبیعی از وجود اقوام مختلف نیز برخوردار باشد و سرمایه‎های فرهنگی را در تنوع آداب و سنن در خود جای دهد.

علاقمندان ورزش‎های بومی و محلی از سراسر گلستان دور هم جمع می‎شوند تا شور و نشاط را به یکدیگر هدیه کنند و نگذارند بازی‎هایی که گوشه‎ای از فرهنگ اقوام را معرفی می‎کند، دستخوش تغییرات شده و به مرور زمان به ورطه فراموشی سپرده شوند.

براساس این گزارش؛ با برگزاری نخستین المپیاد ورزشی روستایی و بازی‎های بومی محلی در گلستان که اوایل آبان‎ماه سال جاری کلید خورد فرصتی را فراهم کرد تا مهارت‎های ورزشی اقوام مختلف استان بتواند مسئولان را بر آن دارد تا به زودی شاهد برگزاری بازی‎های بومی محلی به صورت بین‎المللی در استان گلستان باشیم.

انتهای پیام/83001/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول