اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

47 / گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

تورهای رایگان گرگان‏گردی در ایام نوروز برگزار می‎شود

دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان گرگان گفت: تورهای رایگان گرگان‎گردی، در ایام نوروز امسال برگزار می‌شود.

تورهای رایگان گرگان‏گردی در ایام نوروز برگزار می‎شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، سارا اخوت اظهار داشت: تور گردشگری گرگان‏گردی با همکاری اداره کل اوقاف این شهرستان در راستای آشنایی گردشگران با جاذبه‎های طبیعی و تاریخی این استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: مسافران در این تور می‌توانند از محل‌های تاریخی و مذهبی و همچنین جاذبه‎های دیدنی و طبیعی این شهرستان از جمله بافت قدیم گرگان، مدرسه عمادیه و مسجد جامع گرگان و همچنین روستای زیارت و ناهارخوران گرگان و همچنین پارک‎های جنگلی قرق و قرن‎آباد و... در این منطقه دیدن کنند.

مدیر میراث فرهنگی شهرستان گرگان با بیان اینکه در این شهرستان جاذبه‎های طبیعی و تاریخی فراوانی وجود دارد که قدمت دیرینه این دیار را بیان می‎کنند، اظهار داشت: این شهرستان دارای جاذبه‏های گردشگری مشتمل بر جنگل‏های سرسبز، آثار تاریخی و زیارتی، طبیعت و هوای پاک، کوهسارها، دره‏ها، رودخانه‏ها، آبشارها و چشمه سارهایی است که آن را در زمره شهرهای گردشگری ایران قرار داده است.

وی اذعان داشت: شهرستان گرگان هم چون نگینی در طبیعت چشم نواز شمال کشور با داشتن جاذبه‏های تفریحی و گردشگری بسیار در ایام نوروز پذیرای مسافران و دوستداران طبیعت و آثار تاریخی است که برای گذران تعطیلات این منطقه را انتخاب کرده‏اند.

به گفته مدیر میراث فرهنگی شهرستان گرگان پارک‏های جنگلی ناهارخوران، النگدره، قرن‏آباد، شصت‏کلاته، قرق، گرمابدشت، پارک شهر، سد نومل، آب گرم و آبشار دو قلوی زیارت، هزارپیچ، چهارشنبه بازار و دهکده‏های اکوتوریستی زیارت از جمله این دیدنی‏ها هستند.

اخوت همچنین خاطرنشان کرد: طی روزهای نوروز نقاط دیدنی باستانی نظیر موزه گرگان، مسجد جامع، مدرسه عمادیه، بافت قدیم شهر، خانه‏های تاریخی تقوی، کبیر و باقری گردشگران را برای ساعاتی به سوی خود می‏خواند.

از سوی دیگر تکایای محلات قدیمی شهر، کاروانسراهای منگی، قزلق، دیملو، رباط سفید و حمام قدیمی، سفره‏خانه سنتی، تورنگ تپه، شاه‏تپه، خرگوش تپه، قلعه خندان، نرگس تپه امامزاده‌های اسحق، نور، عبدالله، نه تن، مرادبخش، محسن، بی‌بی هور- بی‌بی نور و طیب از دیگر جاهای دیدنی شهرستان گرگان است که پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری است.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد: این شهرستان علاوه بر این سوغات و ره‌آوردهای سفر نیز برای گردشگران و مسافران دارد که می‌توان به قالی، قالیچه، جاجیم و منسوجات صنایع دستی و شیرینی‏های محلی همچون حلوا اماج، نان خرمایی، زنجبیلی، ناتک (پادرازی) اشاره کرد.

اخوت اظهار امیدواری کرد: مسافران و گردشگران با خاطره خوشی این شهرستان را ترک کنند.

انتهای پیام/2307/ل

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول