اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

53/ گلستان نگارستان ایران، بهشت مسافران نوروزی

فراهم بودن 8600 جای خواب برای مسافران نوروزی در گلستان

قائم‎مقام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی گلستان گفت: در حال حاضر 8 هزار و 600 جای خواب در این استان برای مسافران ایجاد شده است.

فراهم بودن 8600 جای خواب برای مسافران نوروزی در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رضا مروتی شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران استان گلستان اظهار داشت: تمام امکانات برای استقبال از مسافران نوروزی آماده است.

وی ادامه داد: از سه ماه گذشته ستادهای ویژه نوروز تشکیل شد و پس از ابلاغ رئیس جمهور مبنی بر تشکیل ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی این ستاد با جدیت کار خود را در استان گلستان آغاز کرد که بلافاصله نیز کمیته‎های مختلف در این ستاد تشکیل شد.

قائم‎مقام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان گلستان خاطرنشان کرد: در این کمیته‎ها تمام ظرفیت‎های گردشگری استان و ظرفیت‎ها و امکانات حضور و ماندگاری مسافر در استان گلستان مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

مروتی تأکید کرد: این ستاد به صورت شبانه‎روزی برای فراهم آوردن شرایط مناسب برای مسافران نوروزی و بالا بردن ظرفیت گردشگری استان تلاش‎های فراوانی را انجام داد و تمامی نقاط ضعف و قوت بررسی و نقاط ضعف برطرف و نقاط قوت نیز قوی‎تر شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه استان گلستان از مواهب الهی بسیار زیبا و متنوعی برخوردار است و تمام تلاش در استان انجام شد که از این ظرفیت استفاده بهینه شود تا ماندگاری مسافر نیز در استان روز به روز افزایش یابد.

فراهم بودن 8600 جای خواب برای مسافران نوروزی در گلستان

معاون عمرانی استاندار گلستان تصریح کرد: در حال حاضر 8 هزار و 600 جای خواب در استان برای مسافران ایجاد شده است که برای فراهم شدن این ظرفیت از ظرفیت و توان تمام هتل‎ها، مهمان‎پذیرها و و حتی از ظرفیت مدارس درجه یک و دو و خانه‎های مسافر استفاده شده است.

وی افزود: برای جذب مسافر به روستاها برای استفاده از جاذبه‎های روستایی استان گلستان 60 جشنواره روستایی در ایام نوروز در نظر گرفته شده تا علاوه بر معرفی جاذبه‎های تفریحی و طبیعی روستاهای گلستان فرهنگ و آداب و رسوم روستانشینان گلستانی نیز که خود به عنوان یک جاذبه فوق‎العاده است به مسافران و گردشگران معرفی شود.

مروتی تاکید کرد: برای معرفی بهتر این فرهنگ و روستاهای استان گروه‎های مستندساز به ساخت فیلم و مستند از جشنواره‎های روستایی در ایام نوروز در استان می‎پردازند.

فعالیت شبانه‎روزی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در گلستان

قائم‎مقام ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان گلستان اظهار داشت: در حال حاضر 70 کمپ نظارتی و 30 کمپ پلیس در سطح استان گلستان برای استقبال و ایجاد شرایط مناسب برای مسافران نوروزی فعال شده است تا مسافران نوروزی با سفر به استان گلستان سفری امن با آرامش خاطر و روزهای لذت‎بخشی را داشته باشند.

مروتی در پایان ابراز داشت: دبیرخانه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان گلستان در ایام نوروز 1393 به صورت متمرکز در اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان به صورت شبانه‎روزی مستقر است تا به رسیدگی مسائل مختلف مسافران و گردشگران بپردازد و از مراجعه پراکنده در خصوص مسائل گوناگون در ایام نوروز جلوگیری شود.

انتهای پیام/83004/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول