اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون استان زنجان:

بخش تعاون نقش مهمی در زمینه اقتصاد مقاومتی دارد

رئیس هیئت مدیره اتاق تعاون استان زنجان گفت: بخش تعاون نقش مهمی در زمینه اقتصاد مقاومتی دارد.

بخش تعاون نقش مهمی در زمینه اقتصاد مقاومتی دارد

رضا سواری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: توانمندی‌های اقتصاد تعاونی که همان اقتصاد مردمی است در اقتصاد مقاومتی بیش از گذشته جلوه‌گر خواهد شد.

وی به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی از جمله نوآوری‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه اقتصاد کشور است. هر نظام و حکومتی که بخواهد استقلال خود را حفظ کند و در برابر ناملایمات جهانی استقامت داشته باشد بایستی الگوهای خاصی را برای خود تدوین و راهبردی کند.

رئیس هیئت‌مدیره اتاق تعاون استان زنجان با بیان اینکه ایران اسلامی در مقطع کنونی نیازمند تعریف الگوهای جدید است، یادآور شد: ایران اسلامی امروز به دلیل وجود ناهنجاری‌های اقتصادی حاکم بر جهان نیازمند داشتن الگوهای اقتصاد مقاومتی در اوضاع کنونی است و اقتصاد کشور از قابلیت بالایی برای رسیدن به اهداف و برنامه‌های داخلی و خارجی برخوردار است.

عضو مجمع نمایندگان اتاق تعاون استان زنجان در تشریح اقتصاد مقاومتی به تعاریف دیگر این نوع از اقتصاد پرداخت و تاکید کرد: برای بیان تعاریف دیگر اقتصاد مقاومتی می‌توان آن را به اقتصاد مردمی، اقتصاد ترمیمی و یا اقتصاد دفاعی و حتی اقتصاد کارآفرینی تشریح کرد. این نوع اقتصاد در شرایط تحریم، نابسامانی‌های اقتصادی حاکم بر جامعه جهانی و حتی در زمان خصومت‌های بین‌المللی می‌تواند تعیین‌کننده باشد. همچنین در رشد و شکوفایی و توسعه جامعه نیز نقش بسزایی دارد.

وی، نقش مردم را در اقتصاد مقاومتی بسیار بالا عنوان کرد و گفت: در اقتصاد مقاومتی مردم نقش بیشتری ایفا می‌کنند. تنها اقتصاد تعاون است که در جهان به اقتصاد مردمی شهرت دارد. از این رو شرکت‌های تعاونی می‌بایست خود را برای یک حرکت بزرگ آماده کنند.

سواری با بیان اینکه اتاق تعاون استان زنجان آمادگی کامل برای سازماندهی و کمک به شرکت‌های تعاون را دارد، افزود: اتاق تعاون در این مورد با سازماندهی‌های جدید که ایجاد نموده آمادگی هر گونه برنامه‌ریزی و تدوین راهکارهای اساسی برای تحقق این موارد را دارد.

فعال اقتصادی در بخش تعاون استان زنجان توزیع سبد کالا توسط شرکت‌های تعاونی را یادآور شد و تاکید کرد: توزیع سبد کالا توسط شرکت‌های تعاونی بدون انجام هماهنگی‌های قبلی و با وجود کاستی‌ها اقدام خوبی بود برای اعلام موجودیت شرکت‌های تعاونی که باید مورد توجه باشد. این موضوع نشان‌دهنده اعلام نیاز اقتصاد مقاومتی به بخش تعاون بود که امیدواریم بتوانیم بیش از گذشته برای مردم کشور خدمات لازم را ارائه دهیم.

این مسئول ضمن تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی شعار نیست، اظهار داشت: کشور ما در این برهه از زمان بیش از گذشته به شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان برای ارائه ایده‌های برتر بر پایه علم و فناوری‌های جدید نیاز دارد.

سواری ضرورت توجه به بخش پژوهش در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و تعاونی‌های دانش‌بنیان را یادآور شد و گفت: برای رسیدن به این اهداف متعالی تحقیق و پژوهش حرف اول را می‌زند. انتظار بر این است تا شرکت‌های تعاونی دانش‌بنیان بر مبنای تحقیق و پژوهش نوآوری‌های نوینی را به جامعه ارائه دهند.

انتهای پیام/73007/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول