اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی خبر داد

فعالیت 14 تعاونی زنبورداری در آذربایجان غربی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: 14 تعاونی زنبورداری فعال در استان در انجام خدمت‌رسانی، تهیه نهاده‌ها و ملزومات اولیه زنبورداری فعالیت می‌کنند.

فعالیت 14 تعاونی زنبورداری در آذربایجان غربی

سیدفضل‌الله قریشی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: آذربایجان غربی به لحاظ داشتن شرایط آب و هوایی مناسب و نیز وجود مراتع و منابع غنی سرشار از شهد و گرده یکی از قطب‌های مهم برای پرورش زنبور عسل در سطح کشور به شمار می‌آید.

وی ادامه داد: 14 تعاونی زنبورداری فعال در استان در انجام خدمت‌رسانی و تهیه نهاده‌ها و ملزومات اولیه زنبورداری مشغول فعالیت هستند.

قریشی اضافه کرد: 950 هزار کندوی مدرن و بومی در آذربایجان غربی وجود دارد که از این تعداد حدود 90 هزار کندو بومی و 860 هزار کندو مدرن است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از عسل‌‌های تولیدی استان طبیعی بوده یعنی سازوکار آن‌ها کمتر از چهار درصد و از نظر کیفیت در حد بسیار مطلوب است.

قریشی تصریح کرد: وجود شش کارخانه موم آج‌کنی، چهار کارخانه بسته‌بندی عسل در شهرستان‌های ارومیه، خوی و مهاباد به صورت مدرن و نیز 6 کارگاه بسته‌بندی عسل به صورت نیمه اتوماتیک در خصوص فرآوری محصولات زنبور عسل بر توسعه و رونق صنعت زنبورداری می‌افزاید.

وی ادامه داد: از توانمندی‌های این استان در خصوص زنبورداری اجرای دو مقطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی زنبور عسل بوده که اکنون در شهرستان‌های ارومیه و خوی توسط مرکز آموزش عالی شهید باکری در حال اجراست.

قریشی گفت: همه ساله برگزاری و اجرای دوره‌های پرورش زنبور عسل صنعتی درجه یک و دو و پرورش ملکه با نظارت سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان‌های مختلف سبب رشد و توسعه صنعت زنبورداری در استان و کشور شده است.

انتهای پیام/61005/ز30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول