اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان خبر داد

ایجاد شرکت تعاونی توسعه عمرانی در شهرستان‌های استان همدان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان از ایجاد شرکت تعاونی توسعه عمرانی در شهرستان‌های استان خبر داد.

ایجاد شرکت تعاونی توسعه عمرانی در شهرستان‌های استان همدان

مسعود اقلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اینکه تلاش بر این است تا در هر شهرستان یک شرکت تعاونی ایجاد شود، افزود: این شرکت تعاونی‌ها اختیارات قانونی دارند و هر کسی که در آن شهرستان ساکن، شاغل یا بومی است، می‌تواند عضو آن شود.

وی با بیان اینکه این شرکت تعاونی‌ها تمام طرح‌های عمرانی، صنعتی و خدماتی را شامل می‌شوند و در بحث توسعه شهرستان بسیار مفید است، ادامه داد: همه مردم در آن شهرستان از سود سالانه این شرکت برخوردار می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان با بیان اینکه برای تأسیس این شرکت تعاونی‌ها باید حداقل پنج درصد جمعیت شهرستان در آن عضو شوند، اظهار داشت: در شهرستان‌های بهار، کبودراهنگ و تویسرکان هیئت مدیره انتخاب شده و مراحل اداری ثبت در حال اتمام است و بعد از ثبت می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.

وی خاطرنشان کرد: عضویت در این شرکت تعاونی‌ها محدودیت زمانی ندارد و می‌توانند سرمایه‌های خرد را جمع‌آوری کنند و یک سرمایه بزرگ به وجود آوردند.

اقلامی تصریح کرد: این شرکت تعاونی‌ها می‌توانند در بحث اشتغال، توسعه و سرمایه‌گذاری فعالیت خوبی داشته باشند.

وی در ادامه به موضوع اشتغال در برنامه پنجم توسعه اشاره کرد و گفت: میانگین نرخ بیکاری در همدان از میانگین کشوری پایین‌تر است.

اقلامی با اشاره به اینکه باید اشتغال پایداری را برای جوانان ایجاد کنیم افزود: با تلاش استاندار و جمعی از مدیران استانی پیگیر جذب سرمایه‌گذار خارجی در استان هستیم.

وی از جذب سرمایه‌گذاران ایرانی مقیم کشورهای دیگر خبر داد و اظهار داشت: این سرمایه‌گذاران در سال‌های اخیر در استان حضور یافته و موارد را مورد بررسی قرار داده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان یکی از مکان‌های مورد توجه سرمایه‌گذاران را منطقه اقتصادی جهان‌آباد دانست و ابراز داشت: با توجه به مزیت‌های خاص این منطقه، طرح‌هایی پیش‌بینی و رایزنی‌ها انجام شده و چندین سرمایه‌گذار خارجی در حال بررسی شرایط برای آغاز فعالیت خود در این منطقه هستند.

انتهای پیام/89036/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول