اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

نگاهی به اقدامات سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان

سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان امسال با برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری موفقیت‌های بسیاری را کسب کرد.

نگاهی به اقدامات سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اقشار مختلف بسیج در طول سال برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند که نقش هر کدام از این اقشار در اجرای برنامه‌های استان می‌تواند تاثیرگذار باشد، نقش بسیج هنرمندان نیز در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری استان را نمی‌توان نادیده گرفت.

*برگزاری نشست‌های حلقه‌های صالحین

بسیج هنرمندان استان زنجان مطابق سال‌های گذشته امسال هم در برنامه‌ریزی‌های خود توجه ویژه‌ای به نشست‌های حلقه‌های صالحین داشت که در این راستا این حلقه‌ها هر ماه یک جلسه با موضوعات مختلف برگزار کردند.

تاثیرگذاری نشست‌های گروه‌های صالحین زمانی بیشتر مشخص می‌شود که خروجی آن تربیت نیروهایی کارآمد و تاثیرگذار در جامعه باشد، گروه‌های صالحین از دیدگاه بسیاری از شرکت‌کنندگان در جلسات به ایجاد همدلی بیشتر به اعضای سازمان بسیج هنرمندان کرده است.

یک هنرمند زنجانی معتقد است نشست‌های صالحین چون به صورت ماهانه برگزار می‌شود، ارتباط هنرمندان را بیشتر کرده و موجب هم‌افزایی در فعالیت‌ها و افزایش کارهای گروهی که بسیج هنرمندان به آن نیازمند است، می‌شود.

مینا محبی با اشاره به اینکه نشست‌های صالحین تاثیرگذاری خاصی در بین هنرمندان بسیجی دارد، تصریح کرد: اغلب هنرمندان اوقات فراغتی ندارند و دارای مشغله‌های کاری بسیاری هستند، برگزاری این نشست‌ها اوقات فراغت برای هنرمندان است.

برگزاری کنگره شهدای هنرمند استان زنجان برنامه ابلاغی سازمان بسیج هنرمندان بود که امسال از همان روزهای نخست کاری برنامه‌های آن پیگیری شد، فعالیت‌های کنگره آغاز شد و با شناسایی شهدای هنرمند و دیدارهای حضوری کارهای جدی این کنگره آغاز شد، البته در طول برنامه‌هایی که برای کنگره پیش‌بینی شده بود سید جواد هاشمی و سید لیلا موسوی یک پای ثابت برنامه‌های کنگره بودند و برنامه‌های جانبی این کنگره بر دوش مسئولان سازمان بسیج بود، اما در کنار همه فعالیت‌های انجام شده هنرمندان بسیجی نیز در برهه‌های مختلف با سازمان همکاری کرده و برنامه‌ریزی‌های کنگره به جایی رسید که این کنگره در حین سادگی به قول رسانه‌ها جمع و جور و بدون تشریفات زائد برگزار شد و نظر بسیاری از مخاطبان از اجرای این برنامه مثبت بود.

*برگزاری جشنواره ادبیات داستانی

برگزاری هفتمین جشنواره ادبیات داستانی دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج هنرمندان در سال‌جاری بود که با نام «نون والقلم» در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار شد و هنرمندان زنجانی در مدت زمانی که برای ارسال آثار زمان داده شده بود، به خوبی شرکت کردند.

69 اثر از 36 هنرمند به دبیرخانه انجمن داستان‌نویسی بسیج هنرمندان ارسال شد و در نهایت از بین این آثار، 33 اثر از گروه سنی الف، 27 اثر از گروه سنی ب و 9 اثر از گروه سنی ج پذیرفته شدند.

*برگزاری جشنواره فیلم کوتاه بسیج

برگزاری سومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج از دیگر برنامه‌های بسیج هنرمندان محسوب می‌شود که هنوز مراسم اختتامیه این جشنواره برگزار نشده و سازمان بسیج هنرمندان در صدد است در هفته آتی این اختتامیه را برگزار کند.

از 32 هنرمند استان زنجان 57 اثر به این جشنواره ارسال شده است، که طی هفته آینده با برگزاری مراسم اختتامیه برترین‌های این دوره جشنواره فیلم بسیج معرفی می‌شوند.

همچنین 18 اثر در قالب فیلم کوتاه داستانی، سه انیمیشن، هفت فیلمنامه و 22 مستند، هفت نماهنگ به سومین جشنواره فیلم کوتاه بسیج استان زنجان ارسال شده است.

تولید مستند زندگی شهیدان عزیزالله و رضا امیریان از دیگر برنامه‌های شاخص سازمان بسیج هنرمندان استان زنجان که این برنامه در سال‌های آتی نیز ادامه می‌یابد، چراکه سازمان بسیج هنرمندان ساخت مستند و زندگی شهدا را وظیفه خود می‌داند.

این مستند نخستین فیلم مربوط به شهدای هنرمند استان زنجان است که با همکاری هنرمندان زنجانی آماده شده است.

*دیدار با خانواده‌های شهدای هنرمند

دیدار با خانواده‌های 36 شهید هنرمند استان زنجان کار بزرگی بود که امسال توسط سازمان بسیج هنرمندان اجرایی شد و در هر دیدار با این خانواده‌ها، سازمان دین خود را به شهدا و خانواده‌های آنان ادا کرد، تاثیرگذاری این برنامه به قدری بود که خانواده‌های شهدا در مراسم کنگره شهدای هنرمند به گرمی با اعضای سازمان بسیج گفت‌و‌گو می‌کردند گویی که سال‌ها است اعضای سازمان بسیج هنرمندان را می‌شناسند.

حضور در منازل خانواده‌های شهدا، عکسبرداری و فیلم‌برداری از اسناد متعلق به آثار شهدا، گفت‌و‌گو با این خانواده‌ها و تهیه مستند از دیگر برنامه‌هایی بود که سازمان بسیج هنرمندان امسال برای انجام آن از هیچ کوششی فروگذار نکرد، نتیجه این برنامه راه‌اندازی وبلاگ برای 36 شهید هنرمند استان زنجان است که هنوز به پایان نرسیده است.

تهیه بروشور از زندگینامه شهدای هنرمند استان زنجان از دیگر فعالیت‌های سازمان بسیج هنرمندان در سال‌جاری بود که در زمان برگزاری این کنگره در بین خانواده‌های شهدا توزیع شد.

شهدا گنج‌های انقلاب اسلامی هستند و جمع‌آوری آثار آنها می‌تواند گنجینه‌ای از این دوران را برای نسل‌های آینده به ارمغان آورد.

برگزاری سومین جشنواره استانی فیلم کوتاه بسیج با عنوان «سکانس حماسه» د‌ر بخش‌های داستانی، نماهنگ، انیمیشن، مستند و فیلمسازی از دیگر برنامه‌های سازمان در سال‌جاری بود، این جشنواره در موضوعات بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار، امید و آرمانگرایی و مضامین آئینی، اجتماعی، بازخوانی ارزش‌‌ها و آرمان‌‌های انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و تحقق شعار سال حماسه سیاسی، حماسه اقتصادی برگزار شد، بیش از 150 اثر به این جشنواره ارسال شد.

جشنواره شعر بسیج شهریور ماه سال‌جاری در زنجان برگزار شد و ویژه‌نامه این جشنواره شعر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

*برگزاری دوسالانه عکس بسیج

دومین دوسالانه سراسری عکس بسیج در زنجان برگزار و نمایشگاه این جشنواره نیز پس از معرفی آثار برتر به مدت یک هفته در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفت، ‌عکس‌های منتخب استانی و کشوری این جشنواره به صورت کتاب الکترونیکی (e book) منتشر و برای همه عکاسانی که آثارشان به نمایشگاه استانی و کشوری راه یافته، ارسال شده است.

برگزاری نمایشگاه و فروش صنایع‌دستی و تزئینی از دیگر برنامه‌های سازمان بسیج هنرمندان است که این نمایشگاه در حال حاضر در فرهنگسرای امام خمینی (ره) استان زنجان در حال برگزاری است.

این نمایشگاه در قالب هنرهای مختلفی از جمله شیشه، حجم، چرم، هفت‌سین، سفال، تابلو در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

انتهای پیام/73003/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول