اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی قروه خبر داد

ویزیت رایگان 4 هزار روستایی توسط بسیج جامعه پزشکی در قروه

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی قروه از ویزیت رایگان 4 هزار نفر از روستاییان مناطق محروم این شهرستان توسط بسیج جامعه پزشکی در سال جاری خبر داد.

ویزیت رایگان 4 هزار روستایی توسط بسیج جامعه پزشکی در قروه

قاسم کاوه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در حاشیه مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر رهنمون و روز بسیج جامعه پزشکی از ویزیت رایگان 4 هزار نفر از روستاییان مناطق محروم این شهرستان توسط بیسج جامعه پزشکی در سال جاری خبر داد و اظهار داشت: امسال 35 تیم پزشکی عمومی و 5 تیم پزشکی تخصصی در قالب طرح‌ها مختلف به 35 روستای محروم شهرستان اعزام و به روستاییان محروم خدمات ارائه دادند.

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی قروه افزود: امسال در راستای ارائه کمک‌ها و خدمات پزشکی به محرومان خارج از کشور نیز 2 اکیپ از قروه به خانقین و حلبچه عراق اعزام شدند که پزشکان ما هم اکنون در حلبچه مشغول ارائه خدمات هستند.

به گفته کاوه، در حال حاضر 520 نفر عضو بسیج جامعه پزشکی در قروه هستند.

وی بزرگترین دستاورد بسیج جامعه پزشکی را ریشه‌کنی فلج اطفال در کشور اعلام و اظهار داشت: امروز بسیج با فعالیت خود در ابعاد مختلف به نقطه قوت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در داخل و خارج از کشور تبدیل شده است.

کاوه با بیان اینکه در دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ اقشار‌ مختلف ‌مردم‌ با تخصص‌ها‌ و‌ مهارت‌ها‌ی گوناگون‌ خود‌ در ‌دفاع ‌از ‌کیان‌ و ‌نظام‌ جمهوری اسلامی‌ نقش‌آفرینی کردند، افزود: در‌ این میان جامعه پزشکی نقش ویژه‌ای در دفاع مقدس و رسیدگی به مجروحان داشتند.

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی قروه با تاکید بر اینکه بسیج جامعه پزشکی در واقع پشتوانه‌ای برای اقدامات بسیجی‌وار جامعه پزشکی است گفت: حضور پزشکان و پرستاران در صحنه نبرد، یکی از تأثیرگذارترین و تخصصی‌ترین فعالیت‌های صورت گرفته در دوران دفاع مقدس است.

به گفته کاوه، تاریخچه بسیج جامعه پزشکی به حضور حماسی و مخلصانه پزشکان و پرستاران فداکار و بسیجی در دفاع مقدس بر می‌گردد که در آن روزهای آتش و خون در قالب تیم‌های اضطراری با حضور فعال و مستمر در خطوط مقدم نبرد، بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های صحرایی به تلاش برای رفع آلام مجروحان و آسیب‌دیدگان می‌پرداختند.

وی افزود: در اندیشه امام(ره) بسیج نهادی است اجتماعی با ابعاد متعدد که در این نگرش بسیج دیگر یک سازمان نظامی صرف نیست، بلکه نهادی وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه است.

مسئول کانون بسیج جامعه پزشکی قروه با اشاره به اینکه حیثیت امروز نظام تا حد زیادی مدیون بسیج و حضور همه‌جانبه مردم در آن بوده است، تصریح کرد: تصاحب قدرت جهانی اسلامی با بسیج همه‌جانبه و فراگیر در جهان میسر خواهد بود که این مهم در اندیشه‌های تابناک امام راحل پیش‌بینی شده است.

وی در پایان متذکر شد: ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان ایران به حقانیت انقلاب اسلامی و موج عظیم مردمی که در قالب «بسیج» برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران طی 8 سال حضور دایمی خود را در جبهه حفظ کردند، بزرگترین سرمایه انقلاب و نظام بود و مهم‌ترین نقش را در توقف ماشین جنگی عراق بر عهده داشت.

انتهای پیام/79009/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول