اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون میراث فرهنگی خراسان جنوبی خبر داد

فعالیت 11 هتل و مهمانپذیر بیرجند در نوروز

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: در ایام نوروز چهار هتل و هفت مهمانپذیر در بیرجند آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران است.

فعالیت 11 هتل و مهمانپذیر بیرجند در نوروز

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مرتضی عربی ظهر امروز در جلسه ستاد هماهنگی خدمات سفر نوروزی شهرستان بیرجند اظهار داشت: برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام نوروز در شهرستان بیرجند اجرا می‌شود.

وی با بیان این‌که در این ایام چهار هتل با 136 اتاق و 308 تخت برای خدمت‌رسانی به مسافران و گردشگران آماده‌ شده است، تصریح کرد: همچنین هفت مهمانپذیر با 95 اتاق و 230 تخت از دیگر تاسیسات اقامتی گردشگران در بیرجند است.

معاون گردشگری، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: از آغاز سال جاری تا پایان دی‌ماه سال جاری حدود 28 هزار و 781 نفر در مراکز اقامتی بیرجند اقامت کرده‌اند.

عربی به تعداد مسافران و گردشگران خارجی اشاره کرد و افزود: همچنین در این مدت 216 مسافر و گردشگر خارجی در هتل‌ها و مهمانپذیری‌‌های این شهرستان اقامت کرده‌اند.

وی اذعان داشت: در ایام عید نوروز پنج سفره‌خانه سنتی بیرجند در زمینه استقبال از مسافران و گردشگران فعال است.

معاون گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اضافه کرد: برای بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی استان تورهای گردشگری در نوروز امسال فعال می‌شود.

عربی از تخفیف هتل‌های بیرجند در ایام نوروز خبر داد و متذکر شد: هتل جهانگردی با تخفیف 20 درصد، هتل کوهستان با تخفیف 15 درصد، هتل مقدم با تخفیف 30 درصد و هتل قائم با تخفیف 30 درصد آماده خدمت‌رسانی به مسافران در این ایام هستند.

وی به برنامه‌های ویژه ایام نوروز اشاره کرد و افزود: برنامه شترسواری و برنامه قطار شادی که با همکاری شهرداری اجرا می‌شود از جمله این برنامه‌ها است.

معاون گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی یادآور شد: در ایام نوروز نمایشگاه‌‌ای ویژه صنایع دستی و سوغات محلی در محل باغ اکبریه بیرجند برپا می‌شود که دارای 19 غرفه خواهد بود.

عربی ادامه داد: همچنین در این محل دو سیاه چادر برای آشنایی مسافران و گردشگران با توانمندی‌های عشایر خراسان جنوبی برپا می‌شود.

وی با بیان این‌که چاپ کتابچه ستاد سفرهای نوروزی در دست اقدام است، یادآور شد: این کتابچه از ابتدای سال آینده به همراه دفترچه گردشگری شهرستان در بین مسافران توزیع می‌شود.

معاون گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی به دیگر برنامه‌های این اداره اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه عکس‌های جاذبه‌های تاریخی در محل نگار‌خانه استاد رخشانی، نمایشگاه عکس‌های گردشگری در محل باغ اکبریه، ایستگاه مطالعه در باغ اکبریه و تبلیغات محیطی از جمله این برنامه‌ها است.

عربی از فعال بودن شش موزه در ایام عید نوروز در سطح شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این موزه‌ها شامل موزه مردم‌شناسی، باستان‌شناسی، حیات وحش، مشاهیر و مفاخر ملی، میراث پهلوانی و گنجینه اشیاء تاریخی می‌شود.

وی با بیان این‌که در محل پایگاه بافت تاریخی بیرجند برنامه‌های خوبی پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: نمایشگاه عکس، عرضه غذاهای محلی، برپایی اتاق عکس با چیدمان لباس‌های محلی و سنتی از جمله این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/22481/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول