اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان:

ضریب پوشش جنگل‌ها و مراتع زنجان به 55 درصد رسیده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: ضریب پوشش جنگل‌ها و مراتع این استان به 55 درصد رسیده است.

ضریب پوشش جنگل‌ها و مراتع زنجان به 55 درصد رسیده است

بهمن اسکندری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار داشت: جنگل‌ها و مراتع استان همواره مورد توجه بوده و توسعه و حفاظت آن همواره مورد تاکید قرار داشته است.

وی در پاسخ به برنامه‌های حفاظتی و اصلاح و احیای جنگل و مراتع استان زنجان، گفت: برای افزایش ضریب پوشش حفاظتی جنگل‌ها و مراتع موفق به افزایش ضریب آن شده‌ایم و این عدد در حال حاضر به 55 درصد رسیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان به پروژه‌های در دست اجرا در راستای توسعه ضریب پوشش جنگل‌ها و مراتع استان اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر 9 پروژه در دست اجرا داریم.

وی به برنامه‌های پنجم و ششم اشاره و خاطرنشان کرد: در برنامه پنجم و ششم در راستای توسعه ضریب پوشش مراتع و جنگل‌های استان باید تلاش کنیم و این میزان در آخر برنامه باید به 90 درصد برسد. امید است با حمایت مسئولان استان موفق به تحقق 90 درصدی ضریب پوشش مراتع و جنگل‌های استان در اواخر برنامه ششم شویم.

این مسئول از آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری خبر داد و تاکید کرد: از 15 اسفند هفته منابع طبیعی و آبخیزداری در استان نیز آغاز می‌شود و برنامه‌های لازم برای این هفته برنامه‌ریزی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با بیان اینکه تا 21 اسفند برنامه‌های متنوعی برای هفته منابع طبیعی در استان تدارک دیده شده، افزود: در 15 اسفند جشن درختکاری در سطح استان برگزار می‌شود و برنامه‌هایی برای کاشت درخت اجرایی خواهد شد.

وی به تشریح برنامه‌های هفته منابع طبیعی پرداخت و اذعان داشت: 16 اسفند با نام منابع طبیعی و سنت الهی و سیره معصومین(ع) نامگذاری شده و برنامه‌های متناسب با آن اجرایی می‌شود. همچنین 17 اسفند با نام منابع طبیعی، بسیج سازندگی، طبیعت گردی و همیاران طبیعت نامگذاری شده و برنامه‌های مناسبی در این راستا تدارک دیده شده است.

این مسئول به 18 اسفند ماه اشاره کرد و گفت: این روز با نام منابع طبیعی، جوامع محلی، سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های مردمی نامگذاری شده است. همچنین برای 19 اسفند ماه نیز برنامه‌های متنوعی در راستای منابع طبیعی، آموزش و پرورش و تحقیقات تدارک دیده شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان 20 اسفند ماه را روز منابع طبیعی، رسانه و ارتقای فرهنگی عنوان کرد و گفت: برای این روز برنامه‌های مناسبی اجرایی می شود. همچنین روز 21 اسفند ماه نیز به نام قانون و حفاظت پایدار نام گذاری شده است.

وی برگزاری مناسب برنامه‌های هفته منابع طبیعی و آبخیزداری را مورد تاکید قرار داد و متذکر شد: تلاش می‌شود برنامه‌های مناسبی در این راستا اجرایی شود.

انتهای پیام/73007/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول