اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار کامیاران:

احیا و حفاظت از منابع طبیعی نیاز به یک حرکت جهادی دارد

معاون فرماندار کامیاران بر لزوم راه‌ا‌ندازی نهضتی مردمی در راستای احیا و بقای محیط زیست تأکید کرد و گفت: احیای منابع طبیعی نیاز به یک حرکت جهادی دارد.

احیا و حفاظت از  منابع طبیعی نیاز به یک حرکت جهادی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، کریم پیری عصر امروز در جلسه ستاد برگزاری هفته منابع طبیعی اظهار داشت: منابع طبیعی هر منطقه لازمه بقاء و حیاط موجودات زنده در آن منطقه است.

وی، تشکیل نهضتی برای توسعه و احیاء منابع طبیعی را ضروری خواند و افزود: ایجاد یک نهضت برای احیاء طبیعت ضمن داشتن برنامه‌های برای جلوگیری از عوامل تخریب می‌تواند در سازندگی محیط طبیعی موثر باشد.

پیری، مردم را حافظان حقیقی منابع طبیعی دانست و گفت : تلاش ما باید القاء فرهنگ حفظ و احیاء و ماندگاری منابع طبیعی به مردم باشد و آنها را از ضرورت حفظ محیط آگاه سازیم.

معاون فرماندار کامیاران با اشاره به وضعیت آب و هوایی نامناسب برخی از مناطق کشور در ماه‌های گذشته که منجر به تصمیمات حیاتی شد افزود: بخشی از آلودگی‌های محیطی ناشی از دست کاری‌های خود بشر در محیط زیست است.

وی ادامه داد: بسیاری از این آلودگی‌ها از اختیارات بشر خارج نیست و به دست خود ما قابل حل و یا حداقل قابل کاهش است.

پیری به ارتباط تنگاتنگ اداره محیط زیست و منابع طبیعی استان اشاره کرد و افزود: با توجه به قرار داشتن در آستانه سفرهای نوروزی، استفاده از فضای پاک و عاری از آلودگی و آلاینده‌ها برای استراحت مسافران حق گردش‌گری آنها است.

وی به لزوم حفظ محیط زیست اشاره کرد و گفت: تحقق این مهم نیازمند همکاری تمامی ادارات و اقدامات دلسوزانه مسئولان و کارشناسان ذیربط است.

پیری بیان کرد: خوشبختانه امروز در زمینه حفاظت از محیط زیست تعامل بسیار خوبی بین مسئولان و مردم ایجاد شده است.

وی افزود: این افزایش همکاری در حفاظت از محیط زیست به خاطر افزایش سطح آگاهی مردم  از اهمیت حفظ این سرمایه‌های ملی است.

معاون فرماندار کامیاران ضمن تشکر از اقدامات سازنده ادارات ذیربط در بحث پاک‌سازی  محیط زیست در سال‌های گذشته افزود: مکان‌هایی که در گذشته به محل زباله‌ تبدیل شده بود خوشبختانه به همت ادارات ذیربط پاک‌سازی و نهال در آنها کاشت شده است.

وی در پایان متذکر شد: شهرستان کامیاران دارای عرصه‌های گسترده منابع و مراتع است که نگهداری و حفظ آنها نیازمند تعامل و همکاری تمامی ادارات است.

انتهای پیام/79018/ذ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول