اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر مطرح کرد

توجه ویژه به موضوع آبخیزداری و منابع طبیعی اولویت سال 93

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: موضوع آبخیزداری و منابع طبیعی از اولویت‌های سال جدید است و باید با برنامه‌ریزی مناسب مورد توجه قراربگیرد.

توجه ویژه به موضوع آبخیزداری و منابع طبیعی اولویت سال 93

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رستمی صبح امروز آیین روزم مهندس در سالن سپاه امام صادق(ع)ضمن تبریک روز مهندس اظهار داشت: بوشهر در بخش‌های مختلف کشاورزی نظیر زراعت و نخیلات پیشینه بالایی دارد و توانسته موفقیت‌هایی در این زمینه کسب کند.

معاون عمرانی استانداری بوشهر افزود: باوجود اینکه به بوشهر یک نگاه نفتی وجود دارد باید در بخش کشاورزی نیز پررنگ‌تر از گشته ایفای نقش کنیم و زمینه تولید بیشتر را افزایش دهیم.

رستمی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی از موارد تاکید مقام معظم رهبری است که بخش عمده‌ای از این موضوع مربوط به مهندسی کشاورزی است و منابع طبیعی است. از مواردی که در موضع کشاورزی باید موردتوجه قرار بگیرد تغییر نگاه سنتی به کشاورزی است و باید با نگاه جدیدتری به این مقوله پرداخته شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: باوجود تکنولوژی‌های پیشرفته باید در مصرف آب در بخش کشاورزی بهینه‌سازی مناسب صورت بگیرد و از روش سنتی غرقابی در آبیاری مزارع جلوگیری شود.

این مسئول اضافه کرد: در بخش کشاورزی استان بوشهر بخش‌های بالقوه‌ای وجود دارد که باید زمینه شکوفایی آن فراهم شود. از موضوعات مهمی که در سال آتی به آن پرداخته خواهد شد مسئله آبخیزداری و منابع طبیعی است که باید باید با استفاده از مهندسان این بخش بصورتی چشمگیر به این موضوع رسیدگی شود.

وی خاطرنشان کرد: متوسط بالندگی این بخش در استان بین 30تا 40 درصد در مقایسه با نسبت بلند مدت افزایش داشته است و باید با برنامه‌ریزی مناسب و مدون  به مسئله آبخیزداری و منابع طبیعی این متوسط افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/66006/خ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول