اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/۶۱

سخنگوی والی «لوگر»: آماده برگزاری انتخابات هستیم/ ۸۲ مرکز رأی‎دهی در روز انتخابات فعال است

سخنگوی والی لوگر با اشاره به وضعیت مطلوب امنیتی این ولایت برای برگزاری انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی اظهار داشت: ۸۲ مرکز رأی‎دهی در روز انتخابات آماده رای‌گیری از مردم است.

سخنگوی والی «لوگر»: آماده برگزاری انتخابات هستیم/ ۸۲ مرکز رأی‎دهی در روز انتخابات فعال است

«دین محمد درویش» سخنگوی والی لوگر در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که امنیت برای رقابتهای انتخابات و روز برگزاری انتخابات در این ولایت تأمین شده است.

درویش افزود: مسئولان امنیتی ولایت لوگر پیش از آغاز مبارزات انتخاباتی برنامه پاکسازی مخالفان مسلح را اجرا کردند و تا چند روز پیش از آغاز این روند تمام ولایت لوگر را از وجود مخالفان پاکسازی کرده‎اند.

به گفته وی، هم‎اکنون این ولایت آماده برگزاری هر نوع رقابت‌های انتخاباتی از سوی نامزدهای ریاست جمهوری بوده و هیچ‎گونه دغدغه از بابت ناامنی وجود ندارد.

به گفته وی، از مناطق هفت گانه ولایت لوگر تنها 2 محله آن تا چندی پیش ناامنی وجود داشت که هم‎ اکنون این ناامنی‎ها نیز از بین رفته است.

وی همچنین تأکید کرد: فعالیت مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات، تیم‎های انتخاباتی و شرکت مردم در این ولایت نشان می‎دهد که آن‎ها هیچ گونه نگرانی از ناحیه امنیت در این ولایت ندارند.

تیم‎های انتخاباتی در لوگر دست به کار شدند

درویش در ادامه به آغاز مبارزات انتخابات در این ولایت اشاره کرد و گفت که برخی از تیم‎های انتخاباتی در این ولایت دست به کار شده و مبارزات انتخاباتی نیز همانند ولایت‎های امن افغانستان جریان دارد.

وی افزود: تیم‎های انتخاباتی «عبدالله عبدالله»، «زلمی رسول»، «اشرف‎غنی احمدزی» و «عبدالرب رسول سیاف» به صورت رسمی دفاتر رقابت‌های انتخاباتی خود را در این ولایت تاسیس کرده‌اند.

به گفته وی، نامزدهایی که در این ولایت دفاتر رقابت‌های انتخاباتی ایجاد کرده‎اند، دست به فعالیت گسترده تبلیغاتی زده و چندین مراسم از سوی هواداران آن‎ها تاکنون برگزار شده است.

سخنگوی والی لوگر همچنین گفت که تیم‎های انتخاباتی از هم‎اکنون نشان داده‎اند که می‎خواهند در این ولایت فعالیت گسترده داشته و به نفع نامزد مورد نظر خود همایش‌هایی را برگزار کنند.

82 مرکز رأی‎دهی در روز انتخابات فعال است

درویش در ادامه به فعالیت کمیسیون مستقل انتخابات در ولایت لوگر اشاره کرد و گفت که این کمیسیون در نظر دارد تا 82 مرکز رأی‎دهی را در این ولایت در روز برگزاری انتخابات فعال کند.

به گفته وی، این مراکز رأی دهی در تمام مناطق ولایت طوری گشایش خواهد یافت که تمام شهروندان این ولایت در روز انتخابات قادر به شرکت در انتخابات خواهند بود.

وی با اشاره به شرکت مردم در رقابت‌های انتخاباتی گفت: شهروندان این ولایت با حضور در تجمع‌های انتخاباتی که حدود کمتر از یک ماه از آغاز آن می‎گذرد، نشان دادند در انتخابات قطعا شرکت خواهند کرد.

درویش در پایان تاکید کرد: شهروندان ولایت لوگر در روند اخذ کارت رأی‎دهی بیشتر از انتخابات پیشین شرکت کرده و اکثر آن‎ها کارت رأی‎دهی اخذ کرده‎اند.

به باور کارشناسان، ناامنی در برخی از مناطق، سرمای هوا در ولایات سردسیر و مداخله کشورهای غربی در انتخابات بزرگترین چالش‎ در برابر انتخابات ریاست جمهوری افغانستان برشمرده می‎شود.

این ولایت بنا بر موقعیت جغرافیایی خود از جمله ولایات گرم سیر افغانستان به شمار می‎رود و سرمای هوا نمی‎تواند در آن به چالش جدی در برابر انتخابات به شمار رود.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ 16 فروردین سال آینده برگزار شود که در آن 11 نامزد ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول