اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/54

سخنگوی والی بغلان: امنیت در این ولایت برای برگزاری انتخابات، بهتر از مناطق همجوار است

سخنگوی والی بغلان با اشاره به وضعیت امنیتی و زمینه برگزاری انتخابات در ولایت بغلان اعلام کرد که وضعیت امنیتی بغلان در آستانه انتخابات بهتر از ولایت‎های همجوار است.

سخنگوی والی بغلان: امنیت در این ولایت برای برگزاری انتخابات، بهتر از مناطق همجوار است

«محمود حقمل»، سخنگوی والی بغلان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که وضعیت امنیتی ولایت بغلان برای برگزاری انتخابات بهتر از بیشتر ولایت‎های افغانستان، بویژه ولایت‎های همجوار است.

وی افزود: مسئولان ولایت بغلان از آغاز رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در این ولایت، تاکنون شاهد حمله انتحاری و فعالیت‎های تروریستی نبوده‎اند.

حقمل افزود: مقام‎های امنیتی این ولایت تدابیر شدید امنیتی برای برگزاری انتخابات و رقابت‎های انتخاباتی را اتخاذ کرده‌اند و تاکنون به نظر می‎رسد که از لحاظ امنیتی، این ولایت مشکلی برای برگزاری انتخابات نخواهد داشت.

به گفته سخنگوی والی بغلان، تمام بازرسی‎های این ولایت بطور 24 ساعته فعال است و از ورود و خروج افراد مشکوک جلوگیری می‌کند در موارد لازم از این افراد تحقیقات لازم را انجام می‌دهد.

وی همچنین تأکید کرد: تاکنون هیچ یک از تیم‎های انتخاباتی از نبود امنیت شکایتی نکرده‌اند که این موضوع بیانگر زحمت فراوان مسئولان امنیتی این ولایت برای برگزاری انتخابات و رقابت‎های انتخاباتی است.

حقمل افزود که تیم‎های انتخاباتی در اکثر مناطق این ولایت فعالیت‎های خود را بطور رسمی آغاز کرده‌اند و تاکنون مشکلی وجود نداشته است.

سرمای هوا مشکل‌ساز نیست

سخنگوی والی هلمند درمورد چالش‌های انتخابات نیز گفت که سرمای هوا در این ولایت برای برگزاری انتخابات و انجام رقابت‌های انتخاباتی مشکل‎ساز نیست و باوجودی که برخی از مناطق در فصل زمستان از سرمای هوا آسیب پذیر می‎شوند، اما امسال این سرما نسبت به سال‎های دیگر کمتر احساس می‌شود.

وی افزود که مناطق نزدیک به «سالنگ» از جمله مناطق سرد این ولایت است که احتمال کمی برای چالش‎‌زا شدن آن در انتخابات ریاست جمهوری وجود دارد.

به گفته حقمل، سرمای هوا در این ولایت مشکل ساز نیست و به همین دلیل تیم‎های انتخاباتی و مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات فعالیت خود را بطور گسترده آغاز کرده‎اند و این موضوع سبب جلب اعتماد شهروندان این ولایت نسبت به برگزاری شفاف انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی شده است.

رقابت‌های انتخاباتی کاندیداها با استقبال شهروندان بغلان مواجه شده است

سخنگوی والی هلمند در ادامه اظهار داشت که شهروندان ولایت بغلان بیشتر از دیگر مردم افغانستان علاقه به شرکت در انتخابات دارند و از هم‎اکنون در رقابت‌های انتخاباتی حضور گسترده و پرشور دارند.

وی افزود: بیشتر جوانان، علما و روشنفکران در این ولایت تلاش می‌کنند تا دیگر مردم این ولایت را به شرکت در محافل انتخاباتی و روز برگزاری انتخابات تشویق می‌کنند.

حقمل در ادامه همچنین به شرکت مردم این ولایت در مراکز اخذ کارت رأی‎‌گیری اشاره کرد و گفت که اکثر آن‎ها کارت رأی‎‌گیری دریافت کرده‎اند و با حضور خود نشان داده‌اند که در روز برگزاری انتخابات، به پای صندوق رأی خواهند رفت.

این در حالی است که بر اساس تقویم از پیش تعیین شده کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی این کشور در تاریخ 16 فروردین سال آینده برگزار شود.

ناامنی در برخی از مناطق، سرمای هوا و مداخله کشورهای غربی در امور انتخابات از جمله چالش‎های فرا روی این روند ملی در افغانستان شمرده می‎شوند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول