اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/56

سخنگوی والی «بامیان»: ولایت بامیان برای برگزاری انتخابات امن است

سخنگوی والی بامیان با اشاره به وضعیت امنیتی این ولایت برای برگزاری انتخابات و انجام رقابت‌های انتخاباتی اظهار داشت که تهدیدهای امنیتی در بامیان رفع شده است.

سخنگوی والی «بامیان»: ولایت بامیان برای برگزاری انتخابات امن است

«عبدالرحمن احمدی»، سخنگوی والی بامیان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که در این ولایت تهدید امنیتی برای برگزاری انتخابات و انجام رقابت‌های انتخاباتی وجود ندارد.

وی افزود: برخی از مناطق ولایت بامیان که با تهدیدهای امنیتی روبرو بودند نیز با تلاش نیروهای امنیتی افغان رفع شده است.

احمدی اظهار داشت که ناامنی‌ها در این اواخر بطور ناگهانی در یک منطقه ظهور می‌یابد که امکان سرایت آن را به مناطق دیگر افزایش می‌دهد اما در این ولایت با اتخاذ تدابیر امنیتی شدید، ناامنی‌ها به حداقل رسیده است.

سخنگوی والی بامیان ادامه داد که هم اکنون مردم و مسئولان کمیسیون انتخابات به راحتی و بدون نگرانی از ناامنی در ولایت به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند.

وی گفت که کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در این ولایت، فعال است و هیچ مرکزی رأی‎‌گیری نیز ناامن نیست.

به گفته احمدی، بامیان جزء ولایت‎های امن افغانستان است که مسئولان آن تلاش می‌کنند تا امنیت موجود را حفظ و در جهت برگزاری انتخابات و دیگر روندهای ملی تلاش کنند.

سرمای هوا چالش بزرگ رقابت‌های انتخاباتی

سخنگوی والی بامیان در ادامه در مورد وضعیت جوی این ولایت نیز در ایام انتخابات، گفت که تیم‌های کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بدلیل سرمای هوا در برخی مناطق نمی‌توانند به فعالیت بپردازند.

همچنین در برخی از مناطق سردسیر و دور دست بامیان حتی کاندیداها نتوانسته‎اند دفاترشان را افتتاح کنند.

به گفته احمدی، وضعیت جوی ولایت بامیان رو به بهبود است و سرمای هوا چالش جدی فرا روی رقابت‌های انتخاباتی کاندیداها و فعالیت کمیسیون مستقل انتخابات در روزهای آینده در این ولایت نیست.

حضور مردم در رقابت‌های انتخاباتی قابل تقدیر است

سخنگوی والی بامیان در ادامه از حضور مردم در رقابت‌های انتخاباتی قدردانی کرد و گفت که مردم بامیان در فعالیت‌های انتخاباتی حضور گسترده دارند و تلاش می‌کند تا بیشترین سهم را در برگزاری انتخابات و معرفی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان نسبت به یکدیگر داشته باشند.

به گفته وی، مردم خواستار برگزاری انتخابات شفاف در افغانستان هستند.

احمدی خاظر نشان کرد که تاکنون چالش جدی که به روند انتخابات صدمه وارد کند در این ولایت مشاهده نشده است اما مسئولان ولایت بامیان نیز تلاش می‌کنند که از هرنوع فعالیتی که سبب نگرانی مردم شود، جلوگیری بعمل آورند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و  شوراهای ولایتی افغانستان در تاریخ 16 فروردین سال آینده برگزار شود، اما با این وجود ناامنی، سرمای هوا و مداخله کشورهای غربی مهم‎ترین چالش‎ها فرا روی آن شمرده می‎شوند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول