اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/53

سخنگوی ستاد انتخاباتی نادر نعیم: بجای برگزاری محافل مجلل انتخاباتی در جمع مردم حضور می‌یابیم

سخنگوی ستاد انتخاباتی «محمد نادر نعیم»، یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اظهار داشت که این ستاد، بجای برگزاری محافل مجلل انتخاباتی و همایش‌های نمایشی با حضور در جمع مردم از نزدیک خواسته‌های آنها را می‌شنوند.

سخنگوی ستاد انتخاباتی نادر نعیم: بجای برگزاری محافل مجلل انتخاباتی در جمع مردم حضور می‌یابیم

«محمد مصطفی کاکر»، سخنگوی و مسئول مطبوعاتی ستاد انتخاباتی محمد نادر نعیم یکی از نامزدهای ریاست جمهوری افغانستان در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که این ستاد، به جای برگزاری همایش‎های انتخاباتی در تالارهای مجلل و فراخواندن اشراف و بزرگان قومی، در جمع مردم حضور می‌یابند و از نزدیک درد دل مردم را می‌شنوند.

وی افزود که ستاد نعیم، برای درک بهتر مشکلات مردم افغانستان به سراغ فقیرترین و بی‎بضاعت‎ترین آن‌ها می‎روند و به بررسی تقاضا و نیازهای آن‌ها می‎پردازند تا بتوانند در طرح خود برای بهبودی وضع زندگی در این کشور تغییرات و تعدیلات لازم را ایجاد کنند.

کاکر تاکید کرد: شیوه رقابت‌های انتخاباتی این ستاد متفاوت است زیرا مردم را به همایش‌هایی فرا نمی‎خواند که برای شرکت در آن بایستی از چندین بازرسی عبور کنند و یا بخاطر هراس از وقوع حوادث امنیتی ترجیح دهند که شرکت نکنند.

دیدار تیم انتخاباتی نادر نعیم از 845 خانواده مهاجر داخلی

سخنگوی کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در ادامه یادآورشد که تیم انتخاباتی نادر نعیم تا کنون با 845 خانواده بیجا شده از ولایت‎های مختلف دیدار و گفت‎وگو کرده و با مشکلات و نیازهای آن‌ها از نزدیک آشنا شده است.

به گفته کاکر این خانواده‌ها از ولایت‎های اصلی خود مانند «پروان»، «بغلان»، «پنچشیر»، «هلمند»، «نیمروز» و «قندهار» به سبب ناامنی، نبود کار و سایر مشکلات به کابل پناه آورده‎اند.

وی تصریح کرد: این خانواده‎ها اکنون در مناطق « بگرامی» به فاصله نه چندان دورتر از ارگ ریاست جمهوری افغانستان در حالت رقت‎باری بسر می‎برند؛ طوری که به خدمات صحی دسترسی ندارند و از آموزش و سایر نیازهای اولیه زندگی نیز محروم‌اند.

نعیم به پیشنهاد نمایندگان مردم به صحنه آمده است

کاکر در ادامه توضیح داد که نادر نعیم خود به صحنه نیامده است؛ بلکه 2 سال پیش نشستی به نام «جرگه صدای مردم» در کابل با شرکت 2500 نفر از نمایندگان مردم از نقاط مختلف کشور تشکیل شد و به وی به عنوان یکی از نوادگان «داودخان» نخستین رئیس جمهور افغانستان پیشنهاد کردند تا در انتخابات 1393 شرکت کند.

وی ابراز امیدواری کرد که این تیم انتخاباتی پیروز خواهد شد؛ زیرا این تیم با پیشنهاد شرکت‎کنندگان جرگه صدای مردم که از مردم افغانستان نمایندگی می‎کنند به صحنه رقابت‎های انتخاباتی آمده است و با پیشتیبانی این مردم برنده خواهد شد.

تیم نادر نعیم در صورت پیروزی، پیمان امنیتی با آمریکا را امضا خواهد کرد

کاکر در ادامه یادآورشد: مردم باید بدانند که تیم انتخاباتی نادر نعیم در صورت پیروزی، پیمان امنیتی با آمریکا را امضا خواهد کرد زیرا تروریسم پدیده‌ای بین‌المللی است، هرچند که بسترهای آن در افغانستان نیز ممکن است موجود باشد بنابراین در مبارزه با تروریسم نیز باید بین‌المللی نگریسته شود و با شیوه‎ها و روش‌های فراملی به آن پرداخته شود،

در نتیجه افغانستان در رویارویی با تروریسم نیازمند همکاری جامعه جهانی و بویژه آمریکا خواهد بود.

وی افزود: تیم انتخاباتی نادر نعیم پس از امضای پیمان امنیتی با آمریکا از آن کشور خواهد خواست تا مانند گذشته تنها به فعالیت‎های نظامی در افغانستان اکتفا نکند بلکه پس از امضای این پیمان در بخش اقتصادی و ایجاد اشتغال  در افغانستان نیز باید سرمایه‎گذاری انجام دهد.

انتهای پیام/ز

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول