اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/۵۷

عبدالله عبدالله: ناامیدی ۲ کاندیدا از حمایت کاخ ریاست جمهوری+تصاویر

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در گردهمایی بیش از ۲۵ هزار نفری در کابل با اشاره به حمایت کاخ ریاست جمهوری افغانستان از برخی کاندیداها، اظهار داشت ۲ کاندیدا از حمایت کاخ ریاست جمهوری این کشور مأیوس شده‎اند.

عبدالله عبدالله: ناامیدی ۲ کاندیدا از حمایت کاخ ریاست جمهوری+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «عبدالله عبدالله» کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افغانستان امروز در  گردهمایی 25 هزار نفری هوادارانش در کابل اظهار داشت که کاخ ریاست جمهوری این کشور از برخی کاندیداها در انتخابات حمایت می‌کند.

وی افزود که کاخ ریاست جمهوری افغانستان از چندی پیش برنامه‌ای را برای حمایت از برخی کاندیداها روی دست داشت و در این اواخر نیز علیرغم این که به 2 کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری، وعده حمایت داده بود اما آن‌ها را مایوس کرد.

 

 

عبدالله با اشاره به تعداد هوادارنش گفت که تیم انتخاباتی من حمایت بیشتر مردم افغانستان را با خود دارد و امکان برنده شدن آن زیاد است.

وی بزرگترین رقیب خود را تقلب در انتخابات عنوان کرد و گفت که هیچ کاندیدی نمی‎تواند پیروز انتخابات شود مگر این که در انتخابات تقلب صورت گیرد.

با این حال، «محمد محقق» معاون دوم عبدالله عبدالله نیز در این گردهمایی گفت که کاخ ریاست جمهوری افغانستان از کاندیداهای مشخصی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت می‎کند.

وی تاکید کرد که کاخ ریاست جمهوری افغانستان از یک یا چند کاندید نبایستی حمایت کند بلکه اجازه دهد تا انتخابات بطور شفاف برگزار شود.

 

 

محقق تأکید کرد که تیم انتخاباتی عبدالله از حمایت تمام اقوام افغانستان برخوردار است و موجب وحدت ملی در این کشور خواهد شد بنابراین برنده شدن این تیم در انتخابات، برنده شدن تمام مردم افغانستان است، زیرا آن‌ها در راستای تحقق آرمان‎های مردم تلاش می‌کنند.

 

 

معاون عبدالله در ادامه سخنان خود به کشته شدن 21 سرباز افغان در ولایت «کنر» در شرق افغانستان که روز (یکشنبه) هفته جاری توسط طالبان کشته شده بودند، اشاره کرد و گفت که ارتش و پلیس افغانستان بایستی حمایت شوند.

وی کشته شدن 21 سرباز در ولایت کنر را ضایعه بزرگ برای نظام و ملت افغانستان عنوان کرد و دولت این کشور را به عدم حمایت از خانواده‌های قربانیان متهم کرد.

«محمد خان» معاون اول عبدالله عبدالله نیز که در این گردهمایی حضور داشت در مورد واقعه ولایت کنر افغانستان گفت که این واقعه برای ملت افغانستان بسیار تلخ است.

وی افزود که دولت دراین اواخر بجای حمایت از ارتش و پلیس، به حمایت برخی از کاندیداها پرداخته است.

محمد خان اظهار داشت که در صورت پیروزی تیم عبدالله عبدالله این آخرین رویداد در ماه اسفند خواهد بود که جان ارتش و پلیس افغانستان در آن گرفته می‎شود.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان در تاریخ 16 فروردین سال آینده برگزار شود که در آن 11 کاندید به رقابت خواهند پرداخت.

در ادامه تصاویری از گردهمایی عبدالله عبدالله کاندید انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را ببینید:

 

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول