اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

همگام با انتخابات ریاست جمهوری افغانستان/52

سخنگوی والی هلمند: ناامنی در مناطق شمالی این ولایت نگران ‌کننده است

«عمر زواک»، سخنگوی والی هلمند با اشاره به وضعیت امنیتی این ولایت در آستانه انتخابات افغانستان اظهار داشت که ناامنی‌ها در مناطق «موسی قلعه» و «سنگین» در شمال ولایت هلمند برای برگزاری انتخابات نگران کننده است.

سخنگوی والی هلمند: ناامنی در مناطق شمالی این ولایت نگران ‌کننده است

«عمر زواک»، سخنگوی والی هلمند در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، گفت که ناامنی در 2 منطقه موسی قلعه و سنگین این ولایت نگران کننده است و امکان برگزاری انتخابات در این مناطق وجود ندارد.

وی افزود: از مجموع مناطق ولایت هلمند در این 2 منطقه مخالفان مسلح دولت افغانستان به شکل گسترده‌ای  فعالیت‎های تروریستی انجام می‎دهند.

به گفته زواک، مسئولان دولتی ولایت هلمند تلاش کرده تا زمینه انتخابات و رقابت‌های انتخاباتی را در این 2 منطقه فراهم کند، اما در این اواخر با توجه به افزایش ناامنی‌ها امکان عدم برگزاری انتخابات در این مناطق وجود دارد.

سخنگوی والی هلمند در ادامه گفت که مقام‎های امنیتی این ولایت تمام تلاش خود را انجام خواهند داد تا روز برگزاری انتخابات امنیت سراسری در هلمند را فراهم کنند و اکنون نیز به همین منظور عملیاتی نظامی علیه مخالفان مسلح جریان دارد.

وی تصریح کرد که وجود ناامنی‎ها در برخی از مناطق این ولایت سبب شده است که برخی از شهروندان حتی قادر به دریافت کارت رأی‌گیری نشوند.

رقابت‌های انتخاباتی ادامه دارد

زواک در ادامه با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی در ولایت هلمند، گفت که در اکثر مناطق این ولایت و بویژه شهر «لشکرگاه» مرکز این ولایت، ستادهای انتخاباتی کاندیداها گشایش یافته است.

وی افزود: این دفاتر به شکل گسترده فعالیت‎های انتخاباتی خود را آغاز کرده‌اند و در مناطق امن این ولایت فعالیت آن‎ها بدون هیچ‎گونه مشکلی در حال انجام است.

زواک در ادامه به فعالیت مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات در این ولایت اشاره کرد و گفت که شهروندان این ولایت از فعالیت‎های مسئولان کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان تاکنون راضی هستند زیرا آن‌ها توانسته‌اند فعالیت خود را گسترش دهند.

شهروندان هلمند در انتخابات شرکت می‎کنند

سخنگوی والی هلمند در مورد حضور شهروندان این ولایت در انتخابات اظهار داشت که شرکت شهروندان ولایت هلمند ضامن سلامتی انتخابات است و باوجودی که ولایت هلمند از جمله ولایت‎های ناامن افغانستان محسوب می‌شود اما استقبال مردم از رقابت‌های انتخاباتی نشان می‎دهد که آن‌ها برای تعیین سرنوشت خود سهم فعال خواهند گرفت.

وی همچنین تصریح کرد که مسئولان امنیتی هلمند هم‎اکنون با اتخاذ برنامه‌های دقیق تلاش می‌کنند تا زمینه حضور مردم را در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی فراهم کنند.

این در حالی است که کمتر از 2 ماه دیگر به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان باقی مانده است اما با آن‌هم ناامنی، سرمای هوا و مداخله کشورهای خارجی بزرگترین چالش‎های فرا روی انتخابات این کشور شمرده می‎شوند.

ولایت هلمند با توجه به موقعیت جغرافیایی خود از ولایت‎های گرمسیر افغانستان به شمار می‎رود که سرمای زمستان نمی‎تواند در این ولایت چالشی در برگزاری انتخابات ایجاد کند.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول