اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

9 اسفند‌ماه جاری صورت می‌گیرد

انفجار در 3 نقطه شهر بیرجند با اجرای رزمایش فاطمیون

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند گفت: روز جمعه همزمان با برگزاری دومین روز رزمایش فاطمیون در 3 نقطه از شهر بیرجند انفجار صورت می‌گیرد.

انفجار در 3 نقطه شهر بیرجند با اجرای رزمایش فاطمیون

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، صفر‌علی اسماعیلی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای اجرای رزمایش فاطمیون اهداف مختلفی دنبال می‌شود.

وی تصریح کرد: تمرین و ایجاد آمادگی در گردان‌های آماده‌سازی شده در بسیج برای دفاع از ایران، بیعت مجدد با آرمان‌های امام و رهبری، پاسداشت از انقلاب اسلامی و نمایش قدرت بسیج در مقابل یاوه‌گویان از جمله اهداف برگزاری این رزمایش است.

*راهپیمایی تاکتیکی گردان بیت‌المقدس در 4 مسیر بیرجند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان این‌که این رزمایش دو روز به طول می‌انجامد، اضافه کرد: روز نخست اجرای رزمایش به فراخوان گردان‌ها، تجهیز، آموزش و تمرین حضور در صحنه آنها اختصاص دارد.

اسماعیلی یادآور شد: همچنین شب پنجشنبه هشتم اسفند‌ماه جاری راهپیمایی تاکتیکی برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که این راهپیمایی توسط گردان‌های بیت‌المقدس در چهار مسیر صورت می‌گیرد، ادامه داد: این راهپیمایی دو پیامد داشته که شامل راهپیمایی همراه با آموزش و تیراندازی در طول مسیرهای راهپیمایی است که با استفاده از فشنگ‌های مشقی و شلیک گلوله‌های منور صورت می‌گیرد.

*معاون اول قوه قضائیه سخنران اصلی رزمایش فاطمیون در بیرجند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند با بیان این‌که در روز جمعه نهم اسفند‌ماه جاری دو اقدام مهم در راستای برگزاری این رزمایش صورت می‌گیرد، اضافه کرد: تجمع گردان‌های سازمان‌دهی شده به همراه نمایندگان اقشار مختلف بسیج که به این رزمایش دعوت شده‌اند و گردان‌های بیت‌المقدس، کوثر، امام علی (ع) و امام حسین(ع) در محل انتهای بلوار پیامبر اعظم بیرجند یکی از این اقدامات است.

اسماعیلی ادامه داد: در این محل برنامه‌های ویژه‌ای برگزار می‌شود که شامل سخنرانی معاون اول قوه قضائیه حجت‌الاسلام و‌المسلمین سید ابراهیم رئیسی و حرکات نمایشی موتورسواران گردان امام علی (ع) است.

وی با بیان این‌که بعد از اتمام مراسم روز جمعه در سه نقطه شهر بیرجند انفجار توسط گردان‌ها انجام می‌شود، افزود: این سه نقطه شامل محدوده بیدخت، حدفاصل بلوار شهید صیاد شیرازی و شهید ناصری و جاده بعد از کمربندی است.

*شرکت 2 گردان در عملیات امداد و نجات رزمایش فاطمیون بیرجند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند تصریح کرد: همزمان با برگزاری این مراسم اقدامات عملیات ایست بازرسی، گشت‌های پیاده و سواره و حفاظت از مکان‌های مهم سطح شهر انجام می‌شود.

اسماعیلی با بیان این‌که دو گردان کوثر و بیت‌المقدس به عنوان گردان‌های امداد و نجات در سه نقطه انفجار فعالیت خود را آغاز می‌کنند، افزود: این گردان‌ها با استفاده از ماشین‌های سنگین و آمبولانس عملیات امدادگری، آواربرداری و حمل و انتقال مصدومان را بر عهده دارند.

وی یادآور شد: همزمان در این مراسم گردان امام علی (ع) عملیات آرام‌سازی را انجام می‌دهد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه بیرجند خاطرنشان کرد: رزمایش فاطمیون در سطح استان در 12 قرارگاه هدایت شده و مرکز آن در بیرجند قرار دارد.

انتهای پیام/22481/ز/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول