اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فردوس:

همه مردم در برابر احیای امر به معروف مسئول‌ هستند

امام جمعه فردوس گفت: همه مردم در برابر احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر مسئول هستند.

همه مردم در برابر احیای امر به معروف مسئول‌ هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از فردوس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا بابایی ساعتی پیش در جلسه شورای امر به معروف و نهی ازمنکر فردوس اظهار کرد: بر اساس آیات و روایات اسلامی یک امت اسلامی بهترین امت است، چرا که امر به معروف و نهی از منکر می‌کند و همین عامل رستگاری اوست.

وی افزود: برای اینکه جامعه به سعادت و رستگاری دست یابد، باید امر به معروف و نهی از منکر روز به روز نمود بیشتری پیدا کند و همه مردم خود را در برابر این فریضه واجب مسئول بدانند.

امام جمعه فردوس تصریح کرد: بی‌تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر سبب اشاعه فساد و منکرات شده و اثرات سوء آن به تدریج گریبان‌گیر همه افراد جامعه می‌شود.

احیای امر به معروف و نهی از منکر اقدام بزرگ فرهنگی

فرمانده انتظامی فردوس نیز با اشاره به عبور حجم زیاد مسافر از این شهرستان در ایام تعطیلات نوروز، خواستار تهیه و نصب بنرهایی با موضوع نماز و امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرستان فردوس شد.

اسماعیل واعظی احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر را اقدام بزرگ فرهنگی دانست و یادآور شد: احیای این فریضه سبب اشاعه بسیاری از کارهای نیک و پسندیده در سطح اجتماع می‌شود.

مسئول ستاد اقامه نماز فردوس نیز از مردم این شهرستان به سبب حضور در همایش امر به معروف و نهی از منکر که در مسجد چهارده معصوم این شهرستان برگزار شد، تقدیر کرد و گفت: اگر همه مردم در برابر احیای فریضه امر به معروف و نهی ازمنکر احساس مسئولیت کنند، از بروز بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا کامجو افزود: نقش هر مسلمان در تعیین سرنوشت جامعه و تعهدی که باید در پذیرش مسئولیت‌های اجتماعی داشته باشد، ایجاب می‌کند که او ناظر و مراقب همه اموری باشد که پیرامون وی اتفاق می‌افتد که این مطلب در فقه اسلامی به عنوان امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده و از مهم‌ترین مبانی تفکر سیاسی یک مسلمان به شمار می‌رود.

در این جلسه مقرر شد بنرهایی با موضوع نماز در ادارات و نیز مساجد سطح شهرستان نصب شود.

انتهای پیام/69007/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول