اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اروندکنار:

انگیزه بیداری اسلامی امربه معروف و نهی ازمنکر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اروندکنار گفت: انگیزه بیداری اسلامی ملت‌ها، امربه معروف و نهی ازمنکر است.

انگیزه بیداری اسلامی امربه معروف و نهی ازمنکر است
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، حجت‌الاسلام سیدمجید شرفی ظهر امروز در حاشیه مراسم سوگواری اباعبدالله‌الحسین(ع) که در یکی از مساجد این شهر برگزار شد، اظهارداشت: انگیزه اصلی مردم مظلوم و زجرکشیده منطقه در قیام علیه دولت‌های استکباری و دیکتاتوری، نابودی ظلم و استبداد و برپایی حکومت عدل الهی به عنوان معروف و جلوگیری از وابستگی به اجانب به عنوان منکر است.
وی گفت: اگر چه عزاداران و عاشقان حسینی هرسال با شور خاصی مراسم عزاداری امامشان را برگزار می‌کنند اما امسال این مراسم با وجود سرنگونی دولت‌های فاسد و مستکبر برای مردم مظلوم حال و هوای دیگری دارد چرا که دیگر از حکومت‌های جبار زمانه که مانع فعالیت‌های عاشورایی شیعیان می‌شدند خبری نیست.
امام جمعه اروندکنار با اشاره به اینکه بیداری اسلامی در منطقه از عاشورای حسینی الهام گرفته‌ است، تصریح کرد: دولت‌های فاسد تونس، لیبی، مصر، یمن و کشورهای حاشیه خلیج فارس به مانند یزیدبن‌معاویه دچار فسق و فجور بودند و اسلام‌زدایی در برخی از این کشورها چنان پیشرفته بود که رفتن به مسجد هم جرم محسوب می‌شد.
شرفی خاطرنشان کرد: ملت‌‌های مظلوم منطقه ده‌ها سال است که متحمل ظلم و ستم اسرائیل و دست‌نشانده‌های غربی بودند و همواره به آنها به دیده تحقیر نگریسته می‌شد، اما با بیداری اسلامی در این کشورها و احیای امر به معروف و نهی ازمنکر به تبعیت از قیام امام حسین(ع) عزت و آزادگی خود را بازیافته و اکنون به عنوان نماد کرامت انسانی و مصداق ارزشمند صلابت و ایثار در جهان اسلام معرفی شده‌اند.
وی همچنین با بیان اینکه مردم منطقه نیز به مانند قیام امام‌حسین(ع) با عده قلیلی علیه انبوهی از تجهیزات جنگی و امنیتی ایستادگی کرده و در نهایت آن را شکست دادند، گفت: روحیه شهادت‌طلبی که از یاران سیدالشهدا(ع) به تمام مردم آزادی‌خواه جهان به ارث رسیده‌ است در جریان نهضت‌های اسلامی در کشورهای منطقه بروز کرده و این مردم مظلوم بی هیچ هراسی از مرگ در مقابل ارتش‌های تا بن دندان مسلح مقاومت کردند.
امام جمعه اروندکنار اضافه کرد: این همان هدف قیام عاشوراست که دین پیامبر اسلام(ص) را احیا کرد و امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه تمام آزادی‌خواهان قرار داد.
شرفی نفوذ تشیع در میان مسلمانان جهان را دارای نقشی پر اهمیت در بیداری اسلامی خواند و اظهار داشت: ایجاد روح وحدت و همبستگی در میان مسلمانان و قیام جانانه آنها علیه استکبار جهانی دلیلی جز گرایش به مذهب تشیع و تأثیرپذیری از آموزه‌های اهل بیت پیامبر(ع) نداشت و اکنون می‌بینیم که تشیع با خون مردم آزاده جهان آمیخته و در اعماق قلوب آنها رسوخ کرده‌است.
وی در پایان با اشاره به اینکه این قیام‌ها زمینه‌ساز بیداری‌های بعدی و گسترده در سراسر جهان خواهند بود، گفت: همانطور که قیام عاشورا چراغ راه قیام شیعیان علوی در سال‌های بعد شد، بیداری امروز مسلمانان نیز موجب همبستگی و اتحاد سیاسی و دینی مردم جهان و نمایان شدن چهره واقعی اسلام خواهد شد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول