اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند مطرح کرد

آشناسازی دانش‌آموزان با مبانی دینی برای دستیابی به سبک زندگی اسلامی

امام جمعه بیرجند گفت: معلمان و مربیان با نهادینه کردن اندیشه‌های اسلامی و دینی در بین دانش‌آموزان سبب رسیدن آنها به سبک زندگی اسلامی می‌شوند.

آشناسازی دانش‌آموزان با مبانی دینی برای دستیابی به سبک زندگی اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام علی رضایی ‌بیرجندی ظهر امروز در دیدار با معاونان، مشاوران و مربیان پرورشی آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: زمان ظرف بوده و مهم مظروفی است که در زمان قرار دارد.

وی با بیان این‌که نقش و جایگاه مربیان پرورشی و تربیتی بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: امید است این مراسم‌ها برای ما فرصتی باشد تا بدانیم در کجا قرار داشته‌ایم و می‌خواهیم به کجا برسیم و راه درست رسیدن به جایگاه اصلی در این نقش و جایگاه چیست.

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه سه نگاه نسبت به دنیا وجود دارد، گفت: در یک نگاه که مربوط پسینیسم بوده دنیا را همچون زندانی دانسته که باید از آن خلاص شد، همچنین در یک نگاه دیگر همه چیز را مربوط به همین دنیا دانسته‌اند.

وی ادامه داد: در نگاه سوم که در قرآن هم به آن اشاره شده دنیا را دانشگاه و مزرعه آخرت می‌دانند.

نماینده قائم‌ مقام ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: با توجه به این‌که می‌توان از فرصت‌های دنیا برای رسیدن به سعادت در آخرت بهره برد بنابراین باید فرصت‌ها را غنیمت شمریم.

رضایی‌بیرجندی به مقام شامخ شهدا اشاره کرد و افزود: مقام و درجه شهدا زمینه را فراهم کرد تا با معامله با خدای خود پرداخته و هستی خود را در قبال آخرت بدهند.

وی اضافه کرد: شیطان با کسی که برای خود برنامه داشته و خواستار رسیدن به حقیقت بوده به نبرد می‌پردازد.

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که خداوند با نازل کردن قرآن برای انسان‌ها قانون و برنامه زندگی تنظیم کرده تا او را از تاریکی و ظلمت به نور برساند، متذکر شد: خارج کردن انسان از ظلمات به سمت نور و روشنایی کار انبیا و اولیا الهی است.

رضایی‌بیرجندی با اشاره به این‌که معلمان و مربیان پرورشی و تربیتی باید وجودشان سبب رساندن رحمت باشد، تصریح کرد: برای رسیدن به کمال اتصال به ولایت به معنای صحیح لازم است.

وی با بیان این‌که معماران تاریخ انبیای الهی هستند، اذعان داشت: مربیان و معلمان باید بر طبق معماری و مهندسی اولیای الهی پیش رفته تا جامعه به ویژه قشر آینده‌ساز جامعه را از ظلمت و تاریکی به نور برسانند.

نماینده قائم مقام ولی فقیه در خراسان جنوبی دانش‌آموزان را بزرگترین سرمایه‌های جامعه دانست و یادآور شد: بهترین سرمایه‌های جامعه در اختیار معلمان بوده که می‌توانند جامعه را متحول کنند.

رضایی‌بیرجندی تصریح کرد: باید اندیشه‌ها متحول شده و اگر در حال حاضر مشکلاتی وجود دارد ناشی از اندیشه‌هایی بوده که قرآنی و ولایی نیست.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان نیاز دارند که از ابتدا به مبانی دینی و اسلامی آشنایی کامل داشته تا در آینده بتوانند سبک زندگی اسلامی را در جامعه پیاده نمایند و این آشنایی وظیفه معلمان و مربیان است.

انتهای پیام/22481/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول