اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بیرجند:

خراسان جنوبی سجل وحدت شیعه و سنی است

امام جمعه بیرجند با بیان اینکه امروز بعضی‌ها به اسم اهل بیت(ع) سبب تفرقه شده‌اند، گفت: خراسان‌جنوبی یکی از برترین استان‌ها در زمینه وحدت بین اهل سنت و تشیع و سجل وحدت بین شیعه و سنی است.

خراسان جنوبی سجل وحدت شیعه و سنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام و المسلمین علی رضایی‌بیرجندی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند ضمن تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع) اظهار داشت: ما باید تقوای الهی پیشه کنیم و مایه زینت و افتخار ائمه اطهار(ع) باشیم.

وی با بیان این‌که ما باید در وجود خود عشق به اهل بیت(ع) را ایجاد کنیم، ادامه داد: همچنین باید در وجود خود عشق به خوبی‌ها و زیبایی‌ها را ایجاد کنیم.

امام جمعه بیرجند ائمه اطهار(ع) را نمونه انسان‌هایی کامل و عالم دانست و افزود: آنها الگو و اسوه بوده و تمام خوبی‌ها در اهل‌ بیت(ع) وجود دارد.

رضایی‌بیرجندی با بیان این‌که اهل بیت(ع) الگو و اسوه انسانیت هستند، گفت: سیاهی و بدی به آنها نمی‌چسبد.

وی با اشاره به بیان سبک زندگی از منظر امام سجاد(ع) اذعان داشت: ما باید خوش‌بین باشیم.

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که خوش‌بینی جدای از ساده‌لوحی است، متذکر شد: ما باید به خداوند خوش‌بین باشیم.

رضایی‌بیرجندی با بیان این‌که ما باید خودمان، طبیعت و آسمان‌ها را بشناسیم، تصریح کرد: با شناخت نشانه‌های خداوند به او خوش‌بین می‌شویم.

وی انسان را یکی از آیات خداوندی دانست و یادآور شد: ما باید به نفس حیوانی خود بدبین بوده و به روح، استعداد و توان‌های خود خوش‌بین باشیم.

امام جمعه بیرجند خوش‌بینی به دیگران در جامعه را بزرگترین سرمایه دانست و اضافه کرد: ما باید تلاش کنیم تا خوش‌بینی را در جامعه رواج دهیم.

رضایی‌بیرجندی ایجاد مشکل برای مسلمان را سکوی پرش برای او دانست و ادامه داد: اگر به خداوند خوش‌بین باشیم دیگر بخل نمی‌ورزیم.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر این‌‌که حرص، بخل و ترس غرایض متفاوتی بوده که یک ریشه دارند، افزود: منشا تمام این غرایض پست سوء‌ظن به خداوند است.

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که کسی که با خدا آشنا باشد انفاق می‌کند، گفت: این چنین فردی هیچ‌گاه از کسی چیزی درخواست نمی‌کند.

رضایی‌بیرجندی انفاق را نوعی هدیه به مالک تمام هستی دانست و اذعان داشت: کسی بر خداوند حسن‌ظن دارد بخل نمی‌ورزد.

وی با بیان این‌‌که سخاوت، بخشش و شجاعت فرایض نابی هستند، تصریح کرد: خداوند این فرایض را در وجود دوستداران خود قرار داده است.

امام جمعه بیرجند عمر انسان را بسیار محدود دانست و متذکر شد: در این عمر محدود نباید برده طلا، سنگ، کاغذ و پول شویم.ملک، قدرت و زیبایی بیرون از این دنیای خاکی وجود دارد.

وی با بیان این‌که در هفته پیش‌رو شهادت امیرکبیر و شهادت احمدی‌روشن به دست اعیادی استکبار جهانی در پیش داریم، اضافه کرد: همچنین در این هفته وفات عبدالمطلب و تشکیل شورای انقلاب به فرمان امام راحل را در پیش داریم.

امام جمعه بیرجند با بیان این‌‌که در هفته پیش‌رو میلاد پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت را داریم، ادامه داد: خیلی از گروه‌ها و افراد تلاش دارند جامعه اسلامی را به جان هم بیندازند.

رضایی‌بیرجندی با بیان این‌که وهابیت منحرف به نام خدا هر عملی را انجام می‌دهند، افزود: سر بچه‌های شیعه را بریده و با آن فوتبال بازی می‌کنند.

وی اهل بیت(ع) را سجل وحدت دانست و گفت: خراسان‌ جنوبی نیز سجل وحدت بین شیعه و سنی است.

امام جمعه بیرجند با بیان این‌که باید تلاش کنیم تا زمینه آمدن امام زمان(عج) را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: ما باید با اسلام به جلو حرکت کنیم.

گفتنی است در بین دو خطبه نماز امروز، از نخستین مجریان اقامه نماز جمعه بیرجند و همچنین گزارشگران و تصویربرداران صدا و سیما به واسطه تلاش هفتگی آنها در پوشش و انعکاس اخبار نماز جمعه تجلیل شد.

انتهای پیام/69010/خ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول