اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل:

رویکرد کمیته امداد به سمت برنامه‌های فرهنگی و دانش‌محور است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: جهت‌گیری و رویکرد کمیته امداد به عنوان یک نهاد حمایتی حرکت در مسیر فرهنگی و افزودن بر دانش است که می‌تواند زمینه‌های تحولی را در این حوزه فراهم کند.

رویکرد کمیته امداد به سمت برنامه‌های فرهنگی و دانش‌محور است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی صبح امروز در نشست علمی دانشجویان و طلاب علوم دینی با محوریت خانواده و سبک زندگی دینی در سالن ولایت اردبیل اظهار داشت: اولویت کمیته امداد امام خمینی در مقطع کنونی توجه بیشتر به برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی است که در این زمینه در سال‌های اخیر با همکاری خوب مسئولان، اساتید دانشگاه و خود دانشجویان نتایج مثبت و سازنده‌ای را شاهد و ناظر بودیم.

وی با بیان اهداف نشست امروز عنوان کرد: تقویت باورهای دینی و تعالی هویت فرهنگی و ارزشی دانشجویان، ارتقای آگاهی‌های اجتماعی و فرهنگی آنها و تلاش برای جهت‌گیری‌های صحیح فکری و ارزشی دانشجویان از جمله اهداف و رویکردهای این نشست است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل ادامه داد: در این نشست سعی داریم دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی را با منویات مقام معظم رهبری آشنا کرده و نسبت به شناسایی دانشجویان و طلاب نخبه و دارای استعداد برتر همتی والا داشته باشیم.

زلالی با اشاره به فراخوان این نشست و ارسال بیش از 191 مقاله از دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد افزود: با بررسی‌های انجام شده از صاحبان 10 مقاله برتر در این مراسم تجلیل می‌‌شود.

این مسئول به اجرای هفت کار پژوهشی و تحقیقی و رونمایی از این آثار ارزشمند و فاخر خاطرنشان کرد: امیدواریم همه این کارهای تحقیقاتی و پژوهشی به سرانجام واقعی رسیده و به شکل عملیاتی از آنها استفاده شود.

وی کمیته امداد امام خمینی را از دستگاه‌های برتر فرهنگی و آموزشی بیان کرد و یادآور شد: این نهاد تنها در حمایت مادی و معیشتی از خانواده‌ها وارد نشده بلکه تلاش می‌کند تا سطح بینش و بصیرت خانواده‌ها را به شکل واقعی ارتقا دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل اهمیت علم و تکریم عالم در نظام اسلامی را به عنوان یک فریضه واقعی الهی یادآور شد و ابراز داشت: جامعه زمانی ارزش و هویت می‌یابد که به فرهنگ ارزشی تکیه کرده و از هجوم استکبار توجهی با توجه به آن هراسی نداشته باشد چرا که امروز چپاولگران دنیا در تلاش هستند تا دارایی یک ملت و سرمایه فکری آنها را که همان فرهنگ ارزشی است مورد تاخت و تاز قرار دهند.

وی با بیان استقامت ملت ایران در 35 سال اخیر در برابر این فشارها و تهدیدها تصریح کرد: نمونه این ایستادگی را در مسئله هسته‌ای با وجود تهدیدهای مختلف دشمنان شاهد هستیم که مذاکره‌کنندگان ما حاضر نشدند ذره‌ای از حق و حقوق ملت و دانشمندان افتخار‌آفرین این کشور کوتاه بیایند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت‌: کمیته امداد در کنار وظیفه ذاتی خود در حمایت از دانشجویان و دانش‌آموزان نخبه و همچنین آموزش خانواده‌ها ورود خوبی داشته به طوری که همه ساله شاهد برگزاری کلاس‌های تقویتی، آموزشی، اردوهای تربیتی، برپایی کلاس‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای و همچنین اجرای برنامه‌های متنوع اوقات فراغت و فعال نگه داشتن کانون‌های فرهنگی و تربیتی کمیته امداد هستیم که می‌تواند زمینه ارتقای این بخش را بهتر از هر زمان دیگر فراهم بیاورد.

زلالی تحصیل یک هزار و 600 دانشجو و بیش از 4 هزار و 800 دانش‌آموز را تحت حمایت کمیته امداد در سطح استان اردبیل بیان کرد و ادامه داد: طرح نظام جامع تربیتی و آموزشی برای رفع نیازمندی این خانواده‌ها با اولویت مسائل فرهنگی و مباحث مشاوره‌ای انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به برگزاری دوره‌های مشاوره و شکل‌گیری اتاق‌های فکر با حضور اساتید، دانشجویان و مشاوران تاکید کرد: در بحث ازدواج خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد سعی شده در سال‌های اخیر با ارائه مشاوره‌های تخصصی و عمومی برای زوجین آمادگی آنها را برای آغاز یک زندگی تفاهم‌آمیز فراهم کنیم.

وی ابراز داشت: در مقایسه با سطح عمومی جامعه که آمار طلاق رو به افزایش است در بین خانواده‌های کمیته امداد این آمار کمتر از یک درصد است به طوری که با حساسیت ویژه سعی در برگزاری کلاس‌های آموزشی برای خانواده‌ها داریم و در این زمینه به تحکیم بنیان خانواده می‌اندیشیم.

شهریه و کمک هزینه تحصیلی دانشجویان نخبه کمیته امداد دو برابر پرداخت می‌شود

زلالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رایگان بودن تحصیل دانشجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی در دانشگاه پیام نور نیز یادآور شد: در سال 93 نیز با توجه و عنایت مجلس این روند ادامه پیدا می‌کند و تحصیل دانشجویان در دانشگاه پیام نور رایگان است.

وی از حل مشکل بدهی دانشجویان فارغ‌التحصیل و حل مشکل ارائه مدرک به این دانشجویان خبر داد و افزود: با کمک نهاد کمیته امداد امام خمینی این مشکل در سطح ملی برطرف شده و قرار است دانشجویان مدارک خود را بدون مشکل خاص دریافت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل از پرداخت دو برابری شهریه و کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان نخبه خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار ما این است که دانشجویان ما با مسئولیت‌پذیری بیشتر در صحنه‌های مختلف حاضر شده و یاریگر این نهاد باشند.

وی با طرح سؤال «رسالت امداد در آینده چه می‌تواند باشد» ادامه داد: ما انتظار داریم در طرح‌های تحقیقاتی و پژوهشی به این موضوع توجه کنند چرا که رویکرد کمیته امداد قطعاً در سال‌های آینده رویکرد فرهنگی خواهد بود و ما خوشحال خواهیم بود که تابلوی فرهنگی بر در این مجموعه افراشته شود.

این مسئول در پایان سخنان خود اذعان داشت: 30 هزار خانوار تحت حمایت در قالب 64 هزار نفر خدمات گیرنده از کمیته امداد در افق روشن باید به حدی از توانمندی مادی و معیشتی برسند که از این مجموعه درخواست ارائه برنامه‌های فرهنگی و آموزش‌محور کنند چرا که امروز این نهاد با تخصص و دانش‌محوری درصدد به خودکفایی  رساندن خانواده‌های نیازمند است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در پایان این مراسم از 10 مقاله برتر ارائه شده به نشست علمی دانشجویی خانواده و سبک زندگی ایرانی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/62001/ل40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول