اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کمیته امداد امام خمینی آمل:

11 هزار آملی زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند

مدیر کمیته امداد امام خمینی آمل گفت: تا پایان دی ماه امسال 5 هزار و 700 خانوار زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی این شهرستان قرار گرفتند که جمعیتی حدود 11 هزار نفر را شامل می‌شود.

11 هزار آملی زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند

رمضان علیپور امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در آمل با اشاره به چگونگی جذب زکات در این شهرستان اظهار داشت: در دین اسلام بسیار به سنت حسنه زکات تاکید و توصیه شده است.

وی با اشاره به اینکه در مازندران مواردی که به آنها زکات واجب تعلق می‌گیرد را نداریم و مردم در پرداخت زکات مستحبه تلاش دارند، گفت: اسلام به واسطه زکات قصد دارد تا فقرزدایی داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه زکات جمع‌آوری شده در همان منطقه، محله و روستا بین نیازمندان تقسیم می‌شود، در زمینه طرح شجره طیبه یادآور شد: این طرح نیز برای جمع‌آوری محصولات و مرکبات از باغات افراد علاقه‌مند اجرایی شده که اقدامات لازم در این بخش نیز انجام شد همچنین در این زمینه بیش از 32 درخت به صورت نمادین پلاک‌کوبی شده تا میوه‌های آن برای در اختیار گذاشتن نیازمندان استفاده شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی آمل خاطرنشان کرد: باید طرح‌های بزرگ کمیته امداد برای مشارکت گسترده خیران تبلیغات و فرهنگ‌سازی شود.

علیپور در مورد طرح احسان زائر متذکر شد: این طرح هم از دیگر طرح‌هایی بوده که چندین سال قبل فعالیت خود را آغاز کرد و در آن با افرادی که قصد عزیمت به حج تمتع یا عمره مفرده را دارند صحبت شده تا به نیازمندان کمک‌رسانی کنند.

این مسئول ادامه داد: از موارد استفاده این طرح اعزام سالمندان و نیازمندان به مشهد مقدس که حج فقرا است و دیگر موارد مصرف ساخت مسکن محرومان، اعزام دانش‌آموزان و دانشجویان به اردوهای تربیتی و اعتقادی، درمان بیماران نیازمند، جهیزیه نیازمندان و پرداخت وام قرض‌الحسنه و آزادی زندانیان غیرعمد است.

وی در مورد تعداد افراد تحت حمایت این نهاد در آمل گفت: تا پایان دی ماه امسال 5 هزار و 700 خانوار تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی این شهرستان قرار گرفتند که جمعیتی حدود 11 هزار نفر را شامل می‌شود.

انتهای پیام/86012/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول