اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب تفاهمنامه‌ای با خانه فرش کردستان صورت گرفت

مددجویان کمیته امداد کردستان آموزش قالیبافی می‌بینند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از ارائه آموزش‌‌های قالیبافی به 90 مددجوی زیرپوشش این نهاد در قالب تفاهمنامه‌ای با خانه فرش استان خبر داد.

مددجویان کمیته امداد کردستان آموزش قالیبافی می‌بینند

قنبر موسی‌نژاد در حاشیه بازدید از کارگاه متمرکز فرشبافی رستم‌پور سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: 90 نفر از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد کردستان با اولویت زنان سرپرست خانوار طی عقد تفاهمنامه‌ای با خانه فرش استان آموزش‌ قالیبافی می‌بینند.

وی تصریح کرد: این تعداد مددجو در قالب سه گروه 30 نفری در قالب طرح استاد شاگردی در کارگاه متمرکز فرشبافی رستم‌پور شهرستان سنندج زیرپوشش آموزش‌های قالیبافی قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه هزینه آموزش این تعداد مددجو توسط خود کمیته امداد پرداخت می‌شود، گفت: به شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها بعد از اخذ نمره قبولی در آزمون مهارتی که توسط فنی و حرفه‌ای برگزار خواهد شد مدرک داده می‌شود.

وی افزود: ایجاد اشتغال برای این مددجویان از دیگر اولویت‌های کمیته امداد کردستان در قابل این طرح است که به دو روش کاریابی و پرداخت تسهیلات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعدادی از مددجویان آموزش‌دیده در همین کارگاه‌ها جذب می‌شوند، گفت: کمیته امداد به منظور تشویق کارفرماها در قبال جذب و بیمه هر مددجو 350 هزار تومان تشویقی پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بیش از 13 هزار مددجوی زیرپوشش این نهاد آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دیده‌اند.

وی ایجاد اشتغال پایدار و توانمندسازی مددجویان را از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد در اجرای این طرح‌ها عنوان کرد و بیان داشت: ایجاد اشتغال به عنوان یکی از مهم‌ترین سرفصل‌های کاری کمیته امداد در چند سال اخیر با جدیت خاصی دنبال می‌شود.

به گفته وی، استارت ایجاد اشتغال در کمیته امداد بعد از سفر مقام معظم رهبری زده شد و امروزه این نهاد در کنار انجام رسالت‌های ذاتی خود در این حوزه نیز بسیار موفق عمل کرده است.

موسی‌نژاد از ثبت 4 هزار و 500 فرصت شغلی در سامانه خبر داد و اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از 31 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در این استان در راستای ایجاد اشتغال به جامعه هدف این نهاد پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 2 هزار پرونده نیز برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل استان تحویل داده شده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: همزمان با سالگرد سفر تاریخی رهبر به استان در اردبیهشت سال آینده جشن خودکفایی و اشتغال 4 هزار و 500 مددجوی زیرپوشش امداد در کردستان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/79002/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول