اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکمیته امداد تنکابن:

20 درصد منازل مددجویان کمیته امداد تنکابن در برف خسارت دیدند

مدیر کمیته امداد امام خمینی تنکابن گفت: 20 درصد منازل مسکونی مددجویان کمیته امداد تنکابن در جریان بارش برف و بحران یک هفته‌ای خسارت دیدند.

20 درصد منازل مددجویان کمیته امداد تنکابن در برف خسارت دیدند

سید موسی رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تنکابن افزود: 114 واحد تولیدی گل و گیاه و 100 دامداری خانوار مددجوی کمیته امداد در این بحران آسیب جدی دیدند.

وی با اعلام اینکه رقم ریالی خسارات به منازل مسکونی و پرونده سازی‌‌های صورت گرفته با همکاری فرمانداری، بنیاد مسکن و اداره کل کمیته امداد استان بوده است، تصریح کرد: در برآورد اولیه تاکنون حدود 2 میلیارد و 56 میلیون ریال خسارت برآورد شده است.

مدیر کمیته امداد تنکابن میزان خسارت ریالی به واحدهای تولید گل و گیاه خانوارهای مددجو را حدود 9 میلیارد و 120 میلیون ریال و همچنین به دامداری‌های خانوارهای مددجو نیز حدود 8 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با توجه به فرصت یک هفته‌ای برآورد خسارات وارده واحدهای مربوطه نیروهای اداری در این اداره کماکان مشغول پرونده‌سازی و دریافت مستندات آسیب‌دیده اعم از مسکن، محل کسب و کار شامل دامداری‌های و تولید گل و گیاه و یا باغ کشاورزی هستند.

این مسئول تصریح کرد: در جریان بارش برف سنگین و بحران اخیر بیشتر خسارات به بافت‌های فرسوده و قدیمی در شهر و روستاهای حاشیه شهر وارد آمده است که ساکنان بیشتر آن‌ها پیر و سالخورده‌اند و بیشتر آنها تنها و نیازمند حمایت هستند، لذا با توجه به شرایط موجود برای کمک و امداد‌رسانی به این عزیزان و با نظر به شرایط بد جوی و بارش برف سنگین و مسدود بودن بیشتر راه‌ها، در یکی دو روز ابتدای بحران ما از طریق تلفنی پیگیر وضعیت خانوارهای مددجو بودیم تا کمک‌های مورد نیاز به طریقی به آنها ارسال شود و با پایداری وضعیت جوی اقدام به کمک‌رسانی به صورت اقلام ضروری و مبلغی پول نقد به آنها کردیم.

وی کمک‌های نقدی ارائه شده را شامل اقلام مورد نیاز عنوان کرد و گفت: در بین 60 خانوار که در شرایط اضطراری قرار داشتند عدس، چای، قند، ماکارونی و روغن که مهم‌ترین اقلام بودند، توزیع شد.

 مدیر کمیته امداد تنکابن میزان کمک‌های ارائه شده در این بخش را 180 میلیون ریال کمک نقدی برشمرد و افزود: این کمک‌ها در بین 70 خانوار تقسیم شد.

وی گفت: تمام کمک‌ها از طریق خود اداره تامین و به خانواده‌ها اعطا شد و ما تاکنون هیچ‌گونه کمکی از سایر نهادها برای خانوارهای مددجو دریافت نکردیم.

رحمانی اظهار داشت: مستندسازی و تشکیل پرونده برای ارزیابی خسارات به جدیت در حال انجام است و ظرف مدت یک هفته فرصت قانونی تلاش می‌کنیم ارزیابی‌ها پایان یابد تا بتوانیم از این طریق پیگیر مطالبات افراد خسارت دیده باشیم.

انتهای پیام/86020/ط30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول