اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شماری از خبرنگاران خراسان شمالی:

دستگاه‌های خراسان شمالی فقط در مناسبت‌ها خبرنگاران را می‌شناسند

شماری از خبرنگاران و مدیران رسانه‌های خراسان شمالی بر این اعتقادند که دستگاه‌های استان صرفاً در مناسبت‌های سال و یا هفته‌های مربوط به هر یک از دستگاه‌ها، خبرنگاران را می‌شناسند.

دستگاه‌های خراسان شمالی فقط در مناسبت‌ها خبرنگاران را می‌شناسند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، خبرنگاران خراسان شمالی نسبت به کم لطفی و بی‌توجهی مسئولان این استان به جایگاه رسانه انتقاد کردند و بیان داشتند: اعتقاد مدیران به جایگاه رسانه‌ها صرفاً در حد لفافه و سخنرانی است و در عمل کمتر مسئولی به اهمیت این حوزه اشرافیت دارد.

این عده با اشاره به نحوه تعامل مدیران با رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی اظهار کردند: متأسفانه برخی از مدیران دستگاه‌های استان، آستانه نقدپذیری پایینی دارند.

رئیس خانه مطبوعات خراسان شمالی با اشاره به اینکه خبرنگاران استان در رسالتی که بر دوش داشته تاکنون به بهترین شکل عمل کرده‌اند، اظهار می‌دارد: با این همه مدیران استان در این حوزه نقش خود را به درستی ایفا نکرده‌اند.

سهراب ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد یکی از اقدامات موثر رسانه‌ها را فرهنگ‌سازی و همچنین ایجاد محیطی امن در استان برشمرد و افزود: بی‌گمان پایلوت توسعه استان رسانه‌ها هستند و هیچ ظرفیتی به اندازه رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی، فراگیر نیستند.

وی با انتقاد از دستگاه‌های استان که صرفاً رسانه‌ها را در مناسبت‌ها و یا هفته‌های مربوط به دستگاه‌های خود می‌شناسند، گفت: توقعات از رسانه‌ها بسیار زیاد است لیکن کمترین حمایت را از ناحیه آنان شاهد هستیم.

خبرنگار روزنامه‌های جام جم، ایران و اطلاعات خاطرنشان کرد: بی‌گمان صرف بیان مشکلات این حوزه، دردی را دوا نمی‌کند و رسانه‌ها انتظار اقدام عملی را از سوی دستگاه متولی دارند.

مدیر نشریه اترک نیز با بیان اینکه فارغ از مشکلات رسانه‌ها باید بگذاریم تا نمایندگان افکار عمومی حرف‌های خودشان را در رسانه‌ها بزنند، گفت: به طور حتم این کمک خوبی را به فضای نقد و توسعه استان خواهد داشت.

قربانعلی سلطانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه قلم حرمت دارد و نباید بگذاریم با برخی موضع‌گیری‌های غلط، حرمت قلم شکسته شود، یادآور شد: دستگاه‌ها نیز در طول سال می‌بایست با قرار دادن اطلاعات خواسته شده از خبرنگاران به این جریان فرهنگی کمک کنند.

وی بیان داشت: نباید این‌گونه باشد که دستگاه‌ها تنها در مناسبت‌های خاص صرفاً خبرنگاران را بشناسند و تنها به بیان آمار و اطلاعات فعالیت‌های دستگاه خود، بسنده کنند و از پاسخ به پرسش‌ها و آمارهای خواسته شده از سوی خبرنگاران سرباز بزنند.

مدیر خبرگزاری ایسنا هم یکی از مشکلات در عرصه اطلاع‌رسانی استان را عدم شناخت مدیران از رسانه‌ها دانست.

احسان عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد گفت: متأسفانه هستند بعضاً مدیرانی که با کارکرد خبرگزاری‌ها آشنا نیستند این در حالی است که علاوه بر کاربران، بخش زیادی از خبرهای رسانه‌های مکتوب از طریق خبرگزاری‌ها تغذیه می‌شود.

وی گفت: البته بنا به گفته یکی از مسئولان خراسان شمالی، مدیرانی در استان هستند که حتی رایانه اتاق خود را قادر نیستند خاموش و یا روشن کنند تا بماند به آشنایی با کارکرد خبرگزاری‌ها که این خود جای بسی تأسف دارد.

عباسی همچنین یکی از مشکلات حوزه اطلاع رسانی را یاد کردن مسئولان از رسانه‌ها صرفاً در ایامی همچون هفته دولت و هفته‌های مختلف در طول سال عنوان کرد و افزود: متأسفانه این قبیل مدیران صرفاً در این مناسبت‌ها به یاد رسانه‌ها می‌افتند که این زیبنده نیست.

وی با تاکید بر اینکه می‌بایست سرمایه‌گذاری لازم را برای عرصه رسانه استان داشته باشیم، خاطرنشان کرد: حتی لازم است تا هزینه‌های دفاتر رسانه‌ها اعم از اینترنت، تلفن، برق و غیره به صورت فرهنگی محاسبه شود.

مدیرمسئول شیروان شهر هم با بیان اینکه می‌بایست فضایی ایجاد شود تا رسانه‌ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی بدون دغدغه به اطلاع‌رسانی بپردازند، گفت: آستانه تحمل مدیران در نقدپذیری بسیار پایین است و بایستی در این زمینه تجدید نظرهایی از ناحیه آنان صورت بگیرد.

علی قدرتی نیز در گفت‌وگو با فارس در بجنورد با اشاره به انعکاس مطلبی در یکی از نشریات که منجر به شکایت از آن شده است، اظهار کرد: رسانه‌ها از سر خیرخواهی و به عنوان نمایندگان مردم مشکلات و دغدغه‌های جامعه را مطرح می‌کنند از این رو باید از نقد به عنوان یک ظرفیت برای توسعه و اصلاح امور استقبال شود.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات خراسان شمالی هم با تاکید بر اینکه مدیرانی قوی بوده که با رسانه‌ها ارتباط دارند، گفت: در حوزه رسانه بایستی به دو بخش توجه شود یکی مطالباتی که رسانه‌ها از مسئولان برای اطلاع رسانی هر چه بهتر دارند که در جای خود بسیار حائز اهمیت است و از سویی مسئولان هم یکسری مطالبات دارند که می‌بایست به این بخش‌ها توجه شود.

ملک‌محمد علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به اینکه هر رسانه یک سیاست کاری و خط و مشی خود را به لحاظ حرفه‌ای دارد، بیان داشت: مسئولان مرتباً از جایگاه و نقش آن سخن به میان می‌آورند به همین خاطر شایسته است تا مدیران نیز به مطالبات رسانه‌ها برای پاسخ‌گو بودن هر چه بیشتر دستگاه‌ها توجه لازم را داشته باشند.

خبرنگار روزنامه قدس اضافه می‌کند: رسانه‌های استان با کمترین حقوق و امکانات نقش ذاتی خود را به درستی ایفا کرده که در جای خود حائز اهمیت و قدردانی است.

به گزارش فارس، 250 نفر فعال رسانه‌ای در خانه مطبوعات استان خراسان شمالی عضویت دارند.

انتهای پیام/63002/ط40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول