اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

خبرنگاران؛ نامحرمان گمرک آستارا

خبرنگاران مکتوب برای پوشش خبر سفر معاون گمرک جمهوری آذربایجان به آستارا نامحرم خوانده شدند و صدا و سیما یکه‌تاز این صحنه خبری شد.

خبرنگاران؛ نامحرمان گمرک آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، همزمان با حضور دریادار سیاری در این شهرستان خبرنگاران مکتوب با یک تلفن ساده به خبرنگار صدا و سیما که در جمع آنها بود از سفر معاون گمرک جمهوری آذربایجان به گمرک آستارا آگاه شدند، سفری که از قبل رسانه‌های این کشور اطلاع‌رسانی کرده بودند.

زمانی که خبرنگاران به گمرک رسیدند تا پوشش خبری این سفر مهم را داشته باشند در کمال تعجب دیدند مسئولان گمرک آستارا به جز خبرنگار صدا و سیما از ورود خبرنگاران مکتوب جلوگیری کردند و آنها را نامحرم خواندند.

مسئولان گمرک آستارا حتی به دفتر خبری صدا و سیما در این شهرستان تأکید کردند خبر سفر معاون گمرک جمهوری آذربایجان را به خبرگزاری‌ها و مطبوعات ندهد.

خبر سفر معاون گمرک جمهوری آذربایجان از طریق تمام رسانه‌های این کشور اطلاع‌رسانی شده بود «به دلیل همسایگی آستارا با جمهوری آذربایجان اخبار ورود مسئولان آنها به راحتی در شهرستان منعکس می‌شود».

خبرنگاران طبق رسالت اطلاع‌رسانی که به‌عهده آنها است قصد داشتند پوشش مناسب این سفر را داشته باشند اما با بی‌مهری مسئولان گمرک آستارا مواجه شدند و به بهانه امنیتی بودن این سفر از ورود خبرنگاران مکتوب جلوگیری کردند در حالی که اگر این مسئله مهم بود صدا و سیما چرا محرم شناخته شد.

پنهان‌کاری برخی مسئولان از پوشش اخبار توسط خبرنگاران داخلی به ویژه در شهرستان مرزی آستارا، فضا را برای مانور بیشتر و منفی خبرنگاران خارجی که همراه مسئولان خود به کشورمان می‌آیند فراهم‌تر می‌کند که در این صورت امنیت به گونه‌ای دیگر جلوه داده می‌شود.

همراهی و تعامل مسئولان با خبرنگاران داخلی می‌تواند فضای پوشش امنیتی اخبار را بهتر و به نفع کشور فراهم کند و مسئولان آستارا در این زمینه باید پاسخگوی کوتاهی‌ خود در نادیده گرفتن خبرنگاران مکتوب شوند.

انتهای پیام/84001/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول