اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از نخستین نشست خبری فرماندار گچساران گزارش می‌دهد

از گلایه خبرنگاران فارس تا جبهه‌گیری فرماندار سابق علیه آنها

نخستین نشست خبری فرماندار جدید گچساران با حاشیه‌های جالبی همراه بود که مهم‌ترین آن گلایه فارسی‌ها از جبهه‌گیری فرماندار سابق علیه خود بود.

از گلایه خبرنگاران فارس تا جبهه‌گیری فرماندار سابق علیه آنها

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، نخستین نشست خبری عبدالرحیم رحیمی فرماندار جدید گچساران با نکات و حاشیه‌هایی همراه بود.

در این نشست خبری فرماندار گچساران با سعه‌صدر و تواضع با شنیدن سخنان خبرنگاران نشان داد که برای برقراری ارتباط و تعامل منطقی با خبرنگاران مصصم است.

وی در این نشست با وجود مهم بودن عملکرد رسانه‌ها در موفقیت و پیشرفت یک شهر اعلام کرد که من اهل این نیستم که عکس و تصویرم در رسانه‌ها درج شود و تأکید من بر کار برای عمران شهر است.

خبرنگاران فارس در گچساران نخستین خبرنگارانی بودند که در این نشست خبری به بیان برخی مشکلات، موانع شهری همچنین جبهه‌گیری مغرضانه و رفتار غیر‌حرفه‌ای محمد شفیعی فرماندار سابق گچساران علیه این خبرنگاران سخن گفتند.

کوروش رضایی در این نشست ضمن تبریک به عبدالرحیم رحیمی برای انتصاب وی به عنوان فرماندار گچساران به نکاتی قابل توجه اشاره کرد.

وی با اشاره به مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و جدید گچساران اظهار کرد: دیروز در حالی محمد شفیعی به دلیل خدمات ارزنده و تلاش‌های خستگی‌ناپذیری که متأسفانه واژه‌های مظلوم بسیاری از مراسمات تودیع و معارفه در کشور ما شده، مورد تقدیر و تجلیل برخی از مسئولان قرار گرفت که امام جمعه گچساران در این مراسم به دلیل وجود فقر شدید در این شهرستان گریه کرد و حجت‌الاسلام علی متقی کاشانی امام جمعه سال‌های دور گچساران با قطع سخنان معاون استاندار از وضعیت بد فرهنگی و پدیده بدحجابی گلایه کرد و از مسئولان خواست تا در زمینه کارهای فرهنگی توجه بیشتری داشته باشند.

این خبرنگار گچسارانی در ادامه تصریح کرد: ضعف اساسی در زیر ساخت‌های فرهنگی، مذهبی و دینی در گچساران که همواره و تاکنون از مهم‌ترین دغدغه‌های امام جمعه گچساران بوده، آمار ناامیدکننده بیکاری در گچساران و عدم تغییر در این روند ناامیدکننده، بی‌توجهی به برطرف کردن حداقلی نیازهای دانشکده نفت و گاز گچساران علی‌رغم و عده و وعیدهای داده شده و مصوبات جلسات فرمانداری، وضعیت نامشخص و روند کند پروژه‌های پیر عمرانی از جمله مصلی، زیرگذر، مجتمع فرهنگی و مبلمان در هم ریخته و آشفته شهری، عدم ساماندهی خبرنگاران، ورزشکاران، هنرمندان، بانوان و جوانان با توجه به برگزاری جلسات متعدد، عدم ‌بهره‌برداری کامل از سد کوثر؛ سدی که آب آن بر اساس اظهارات رئیس اداره آب گچساران تنها 15 روز مهمان خانه‌های گچسارانی بود و دیگر مشکلات از جمله مشکلاتی بود که با وجود همه آنها به شفیعی سکه دادیم و او را تشویق کردیم.

جبهه‌گیری فرماندار سابق گچساران و ممانعت از حضور خبرنگاران فارس در جلسات از نکات قابل تأملی بود که خبرنگار فارس به آن اشاره کرد و این‌که پس از انتقاد از عملکرد ضعیف روابط عمومی فرمانداری در جلسه روز خبرنگار این موضوع شدت بیشتری یافته بود.

رضایی ادامه داد: البته جلوگیری از ورود خبرنگاران فارس در جلسات مانع ادامه فعالیت آنها نشد بلکه سبب کمرنگ شدن رسانه‌ای یک مسئول و سانسور ناخواسته خبری همان مسئول شد.

وی با اشاره به برگزاری نشست کنگره ملی بی‌بی‌حکیمه(س) و هماهنگی قبلی ارشاد برای انتقال خبرنگاران به بی‌بی حکیمه(س) از دستور فرماندار سابق گچساران مبنی بر عدم همکاری با خبرنگاران فارس سخن گفت و یادآور شد: در پیامکی که روابط عمومی اداره ارشاد به من ارسال کرده آمده است که آقای رضایی سلام، فرماندار به علی‌پور رئیس ارشاد گفته خبرنگار فارس همراهتان نباشد.

رضایی با بیان مثالی دلیل جبهه‌گیری فرماندار سابق علیه خبرگزاری فارس را در قالب خانه‌ای زیبا اما بدون امکانات تشریح کرد و گفت: اگر کسی خانه‌ای زیبا داشته باشد اما این خانه هیچ‌گونه امکاناتی نداشته باشد آیا انتقاد از این موضوع جرم است؟ آیا نباید نوشت که این خانه زیبا هیچ ‌امکاناتی ندارد البته منظور من از خانه زیبا و بدون امکانات گچساران نیست؟ آیا این‌که به عنوان مثال امام جمعه گچساران در خطبه‌ها از وضعیت بد عمرانی و فرهنگی انتقاد می‌کند و این سخنان در رسانه منتشر می‌شود مغرضانه است و باید به یک مسئول بر بخورد؟ آیا یک مسئول باید در تعیین تیتر و عکس رسانه مستقل دخالت کند تا تیتر دلخواه خود بر خروجی سایت برود؟ آیا انتشار انتقادات و بیان مشکلات آن‌هم از زبان خود مسئولان در جلسات سیاه‌نمایی و مغرضانه کار کردن است با توجه به این‌که کارنامه کاری ما موجود است، این ادعا منصفانه نیست.

قرائت شعری در مقام شامخ معلم توسط دیگر خبرنگار فارس که از شاگردان سابق فرماندار گچساران بود از دیگر حاشیه‌های این نشست بود.

معصومه بوستانی، خبرنگاران گچسارانی را از بهترین خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد دانست و گچساران را ضعیف‌ترین شهرستان در زمینه حمایت از خبرنگاران عنوان کرد.

انتهای پیام/82014/ط40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول