اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی خبر داد

اداره کل زندان‌های خراسان‌جنوبی دستگاه برتر استانی در زمینه آموزش بی‌سوادان

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی گفت: اداره کل زندان‌های استان در سال جاری به عنوان دستگاه برتر استانی در زمینه جذب و آموزش بی‌سوادان معرفی شده است.

اداره کل زندان‌های خراسان‌جنوبی دستگاه برتر استانی در زمینه آموزش بی‌سوادان

محمدعلی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 71 دوره آموزشی مهارت‌های زندگی برای زندانیان زندان مرکزی بیرجند برگزار شده است.

وی از تجهیز کتابخانه عمومی این زندان به نرم‌ افزار کتابداری خبر داد و گفت: در حال حاضر 4 هزار و 839 نسخه کتاب در این کتابخانه وجود دارد.

وجود 2 هزار عنوان کتاب در کتابخانه زندان مرکزی بیرجند

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی تصریح کرد: همچنین در این کتابخانه 2 هزار و 879 عنوان کتاب موجود است و 500 نفر از زندانیان بیرجندی در این کتابخانه عضو هستند.

اربابی با اشاره به این‌که اداره کل زندان‌های استان در سال جاری به عنوان دستگاه برتر استانی در زمینه جذب و آموزش بی‌سوادان معرفی شده است، اذعان داشت: در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان زندان مرکزی بیرجند تفاهم‌نامه‌ای با دبیرخانه کانون‌های مساجد استان منعقد کرده است.

وی اضافه کرد: طبق این تفاهم‌نامه مددجویان بی‌سواد توسط مددجویان دارای مدرک دیپلم به بالا آموزش داده می‌شوند و  در ازای باسواد کردن هر نفر بی‌سواد مبلغ چهارمیلیون ریال به عنوان حق‌الزحمه به آن‌ها پرداخت می‌شود.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با  اشاره به برگزاری دوره مقدماتی سوادآموزی در این زندان، متذکر شد: تعداد 16 نفر از زندانیان بیرجندی در این دوره شرکت کردند.

اربابی  ادامه داد: همچنین در راستای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی از ابتدای سال جاری تاکنون سه دوره سوادآموزی با شرکت 45 زندانی در زندان مرکزی بیرجند برگزار شده است.

راه‌اندازی مدرسه راهنمایی بزرگسالان دانش در زندان بیرجند

وی همچنین از راه‌اندازی مدرسه راهنمایی بزرگسالان دانش با 27 نفر دانش‌آموز در این زندان خبر داد و افزود: هم‌اکنون در سال سوم راهنمایی این مدرسه 14 نفر و در پایه هفتم آن 3  زندانی مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی ادامه داد: در حال حاضر هنرستان کار و دانش تربیت نیز با 83 نفر دانش‌آموز در این زندان مشغول فعالیت است.

اربابی با اشاره به برگزاری مسابقات کتاب‌خوانی در زندان مرکزی بیرجند، یادآور شد: این مسابقات به مناسب‌‌های مختلف برگزار شده که از ابتدای سال جاری تاکنون یک‌هزار و 34 نفر در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

وی برگزاری 9 کرسی تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته شهرستان و استان، برگزاری هفت محفل ادبی شعر با موضوعات مختلف با حضور شاعران برجسته استان، برگزاری نمایشگاه‌های عکس با موضوعات عفاف، حجاب و هفته دفاع مقدس، برگزاری مسابقات مقاله‌نویسی به مناسبت‌های مختلف و تعداد 86 مقاله برتر برگزیده را از جمله اقدامات دیگر زندان مرکزی بیرجند طی این مدت عنوان کرد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: همچنین در این مدت  دو دوره مسابقات خاطره‌نویسی در این زندان برگزار شده که 55 نفر در این مسابقات شرکت کردند.

انتهای پیام/69022/ق40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول