اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و فاضلاب روستایی قشم:

90 درصد روستاهای قشم با تانکر آبرسانی می‌شود

مدیر آب و فاضلاب روستایی قشم در حاشیه پروژه آبرسانی به روستای رمچاه که به عنوان سومین طرح آبرسانی روستایی در جزیره محسوب می‌شود گفت: در حال حاضر 90 درصد روستاهای قشم به وسیله تانکر آبرسانی می‌شود.

90 درصد روستاهای قشم با تانکر آبرسانی می‌شود

یوسف باشتین در حاشیه بهره‌برداری از پروژه آبرسانی به روستای رمچاه با تبریک دهه فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم اظهار داشت: بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران در جزیره قشم روستای رمچاه سومین روستایی است که از آب آشامیدنی بهداشتی برخوردار می‌شود.

وی افزود: بیش از 90 درصد از روستاهای جزیره قشم به وسیله تانکر آبرسانی انجام می‌شود که هزینه هر تانکر نزدیک به 50 هزار تومان است که این رقم، برای روستاییان سنگین است.

این مسئول اضافه کرد: آب شرب لوله کشی در روستای رمچاه قشم هزینه‌های مردم این روستا را کاهش و دسترسی به آب آشامیدنی را آسان‌تر می‌کند.

باشتین خاطرنشان کرد: مجموعه آب و فاضلاب روستایی تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا آبرسانی به تمام روستاهای قشم صورت گیرد و هزینه‌های مردم روستایی را کاهش و دسترسی به آب آشامیدنی را آسان‌تر کند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان قشم در پایان یادآور شد: طرح آبرسانی به روستاهای سلخ و گامرون شهرستان قشم برای اولین بار در مهر ماه سال گذشته با اعتباری بیش از 32 میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

فرماندار شهرستان قشم نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس بیان داشت: بخش اعظمی از مشکل مربوط به آب روستاهای جزیره قشم با اعتباری بالغ بر 72 میلیون یورو توسط شرکت مپنا رفع می‌شود.

مسعود سالاری با بیان اینکه این طرح تولید همزمان برق و آب شیرین را میسر می‌سازد، گفت: طرح مپنا آب 64 روستاهای این جزیره که با مشکل آب شرب برخوردار هستند از طریق انتقال آب لوله کشی حل خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با افتتاح فاز اول این پروژه 9 هزار متر مکعب آب و 25 مگاوات برق برای مصارف مردم روستاها و صنایع قشم تامین می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با تکمیل پروژه شرکت مپنا 18 هزار مترمکعب آب و 50 مگاوات برق تولید می‌شود که این مقدار آب توسط آب و فاضلاب روستایی قشم خریداری شده و تولید این مقدار آب مشکل کم آبی روستاهای این جزیره را برطرف می‌کند.

سالاری تصریح کرد: برق تولیدی توسط این شرکت نیز نقش مهمی در توسعه انرژی در جزیره با توجه به فعالیت صنایع به دنبال خواهد داشت.

پروژه آبرسانی به روستای رمچاه یک‌شنبه شب به مناسبت دهه فجر با حضور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم، فرماندار، امامان جمعه اهل سنت و تشیع، بخشدار مرکزی، رئیس شرکت آب و فاضلاب روستایی و جمعی از روسای ادارات قشم با اعتباری بالغ بر 66 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

پروژه آبرسانی روستای رمچاه با خط لوله انتقال و شبکه داخلی 12 کیلومتر و دارای ظرفیت روزانه هزار و 200 متر مکعب آب با اعتباری بالغ بر 66 میلیارد و 500 میلیون ریال بهره‌برداری شد که 4 میلیارد ریال آن را بخش خصوصی و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال آن شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان هزینه کرده است.

با بهره‌برداری این پروژه آبرسانی آب آشامیدنی سالم برای جمعیت 4 هزار نفری اهالی روستای رمچاه تامین می‌شود.

انتهای پیام/88001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول