اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده وزارت امور خارجه در منطقه آزاد قشم خبر داد

برگزاری نخستین اجلاس مدیران مناطق آزاد کشورهای گروه دی8 در قشم

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین اجلاس مدیران مناطق آزاد کشورهای گروه دی 8 در اوایل اسفند ماه سال جاری در این منطقه خبر داد.

برگزاری نخستین اجلاس مدیران مناطق آزاد کشورهای گروه دی8 در قشم

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، سعید شعبان با بیان این مطلب افزود: نمایندگی مذکور با هماهنگی و همکاری سازمان منطقه آزاد قشم نخستین اجلاس مدیران مناطق آزاد کشورهای گروه دی هشت که شامل کشورهای نیجریه،‌ مصر، اندونزی، مالزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه و ایران می‌شود را در اوایل اسفند ماه سال جاری در این منطقه برگزار می‌کند.

وی بیان داشت: این نشست دو روزه که با حضور دبیر کل این ستاد، مدعوین خارجی و برخی مقامات کشوری و مدیران سایر مناطق آزاد کشورمان برگزار می‌شود، فرصت خوبی جهت شناساندن قابلیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه بوده و موجبات تبادل نظر، انتقال تجربیات و بررسی راه‌های همکاری مشترک میان کشورهای گروه مزبور خواهد شد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه آزاد قشم و مرکز استان هرمزگان افزود: پیشنهاد شده در این اجلاس کمیته‌هایی از قبیل اقتصادی تجاری، پشتیبانی تشریفات، اطلاع رسانی و ... تشکیل و هر یک بر اساس تقسیم کار معین ایفای نقش کنند.

این مقام مسئول در منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با توجه به اینکه رسیدگی به مسائل اقتصادی و سیاست خارجی کشور از اولویت‌های مهم دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود، این نشست در این منطقه از کشور می‌تواند تا حدودی برنامه‌های دولت یازدهم را جامع عمل بپوشاند.

شعبان در پایان ابراز امیدواری کرد با تعامل، همفکری و رایزنی فی‌مابین نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم با سایر ارگان‌ها و سازمان‌های مستقر در این جزیره به توان اجلاسی متناسب با شأن نظام مقدس اسلامی در این منطقه مهم و استراتژیک کشور برگزار کرد.

انتهای پیام/88001/س/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول