اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اراک:

انقلاب ایران با تکیه بر ایمان و باورهای اسلامی پایه‌ریزی شد

امام جمعه اراک گفت: انقلاب اسلامی ایران از نظر نوع و ماهیت با دیگر انقلاب‌های جهان متفاوت است و مبنا و محتوای آن با تکیه بر ایمان، ارزش‌های ‌انسانی و باورهای اسلامی پایه‌ریزی شد.

انقلاب ایران با تکیه بر ایمان و باورهای اسلامی پایه‌ریزی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران زمینه‌ساز و منشا تحولات معنوی و عظیم در جهان و منطقه است، افزود: انقلاب اسلامی به عنوان یکی از مهمترین و عظیم‌ترین رویدادهای قرن معاصر، دارای برکات و نتایج بسیار بزرگ و درخشانی در ایران و جهان است.

وی اظهار داشت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران نیز شخصیتی بزرگ، ممتاز، مبارزی نستوه و نترس بود که تاریخ و تحولات تاریخی را خوب درک کرده بود و به عنوان سکاندار انقلاب توانست این انقلاب را رهبری و در برابر توطئه‌های استکبار و دشمنان حفظ کند.

امام جمعه اراک با بیان ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران تأثیرات زیادی در بیداری مسلمانان جهان و احیای باورهای دینی داشت.

دری نجف‌آبادی سنخ قیام ملت ایران به رهبری امام خمینی(س) را از سنخ حرکت و قیام انبیا دانست و تصریح کرد: حرکت امام خمینی(ره) بر مبنای معارف دینی اسلامی و قرآنی بود و با قیام‌های متعارف در دنیا تفاوت داشت.

وی با بیان اینکه هدف از قیام انبیا عقده ریاست و حب جاه و مقام نبود، بیان داشت: قیام انبیا با اتکا به خداوند و برای رضای خدا با انگیزه بیداری و هدایت مردم، آزادی و آزادگی بود و آنها ساختن جامعه‌ای با کرامت و با اخلاق را هدف قرار دادند.

امام جمعه اراک مبارزه با بی‌بند و باری، فساد و فحشا، برپایی عدالت، حفظ کرامت و اخلاق انسانی و رسیدن بشر به مقام عالی اولیا و رسیدن به کمال را از دیگر اهداف قیام‌های انبیا عنوان کرد و ادامه داد: امام خمینی(ره) با دریافت روشنی از دین و پیام انبیا علیه طاغوت عصر خویش دست به قیام زد و مسیر صحیح انقلاب اسلامی که همان جمهوری اسلامی بود را برای سعادت و عزت ملت ایران انتخاب کرد.

دری نجف‌آبادی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) توانست با رهبری انقلاب اسلامی سرفصل جدیدی در تاریخ بشریت بگشاید.

وی حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی را از وظایف مهم همه مسئولان و خدمت‌گزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و اضافه کرد: همه آحاد مردم در راستای حفظ و صیانت از ارزش‌ها و اهداف امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب باید کوشا و مسئولیت‌پذیر باشند.

*نیروی هوایی ارتش بازوی توانمند نظام اسلامی است

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود 19 بهمن سالگرد ولادت امام حسن عسگری(ع) و روز نیروی هوایی را تبریک گفت و بیان داشت: نیروی هوایی نخستین نیرویی است که با بیعت با امام خمینی(ره) خاکی بر سر مزدوران طاغوت پاشید و وارد عرصه نبرد با رژیم ستمشاهی شد.

دری نجف‌آبادی ارتش و سپاه را بازوان توانا و قدرتمند نظام اسلامی دانست و اظهار داشت: نیروهای مسلح باعث افتخار و سربلندی جمهوری اسلامی ایران هستند و هر جا لازم باشد دهان استکبار را خرد و عزت و عظمت ایران اسلامی را تامین خواهند کرد.

وی 22 بهمن را روز بیعت مجدد با آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری عنوان و تصریح کرد: 22 بهمن روزی است که ملت ایران با مشت‌های گرده کرده خود بر دهان اسرائیل و آمریکا و طرفدارانشان کوبیدند.

امام جمعه اراک افزود: 22 بهمن روز عید بزرگ ملت و روز گفتن آری به آرمان‌های امام و شهدا و گفتن نه بزرگ به آمریکا و اسرائیل و مرتجعان منطقه است.

دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه ملت ایران ملتی آگاه است و در برابر 35 سال تهدید و تحریم‌های مستکبران محکم ایستادگی کرده، افزود: حضور پر شکوه و پر شور مردم در صحنه راهپیمایی 22 بهمن قدرت، عزت و یکپارچگی مردم ایران را به جهانیان نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه ملت یکپارچه را هیچ قدرتی نمی‌تواند از پای درآورد بیان کرد: حضور پرشکوه مردم در 22 بهمن امسال پاسخ محکم ملت ما بر یاوه‌گویان خواهد بود.

امام جمعه اراک خاطرنشان کرد: حضور یکپارچه مردم در راهپیمایی 22 بهمن بیانگر این است که ملت ایران پای اهداف انقلاب سال 57 ایستاده و تهدیدها و فشارها نمی‌تواند ملت ما را مایوس کند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه ملت ایران با توکل به خدا و امید زندگی می‌کند و از بیگانگان نمی‌هراسد، ادامه داد: آمریکا و اوباما حواس خود را جمع کنند و ملت ایران را با گزینه روی میز تهدید نکنند.

*دولت در توزیع سبد کالا حکیمانه عمل کند

وی با اشاره به سخنان وندی شرمن معاون وزارت خارجه آمریکا در مجلس سنا که توزیع سبد کالا را تاثیر تحریم‌ها دانسته بود، گفت: مردم ایران در برابر تحریم‌ها ایستاده‌اند و مردم ایران گرسنه سبد کالا نیستند.

امام جمعه اراک با تاکید بر اینکه سلطه‌گران بدانند تحریم‌ها هیچ اثری بر این کشور ندارد و مردم ایران به خاطر تحریم‌ها هیچگاه تسلیم زورگویان نخواهند شد، افزود: تحریم‌ها نمی‌تواند بر اراده ملت ایران اثر بگذارد.

دری نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه دولت باید در شیوه توزیع سبد کالا حکیمانه‌تر عمل می‌کرد، افزود: دولت باید با تدبیری ویژه جلوی سوءاستفاده دشمن و تشکیل صف‌های طویل توزیع سبد کالا را می‌گرفت.

انتهای پیام/87002/غ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول