اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد:

انقلاب اسلامی آغاز یک تحول عظیم در کل دنیا بود

فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب اسلامی آغاز یک تحول عظیم در کل دنیا بود که ایران افق جهان بشریت و انقلاب اسلامی سپیده دم آن است.

انقلاب اسلامی آغاز یک تحول عظیم در کل دنیا بود

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، ستار هدایت‌خواه صبح امروز در کارگاه آموزشی مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان چرام، با بیان اینکه انقلاب اسلامی، فجر تاریخ بشریت است به آیات ابتدایی سوره فجر اشاره کرد و اظهار داشت: وقتی که خداوند راجع به چیزی قسم یاد می‌کند نشان از اهمیت آن دارد و حتما دو نکته در این سوگند یاد کردن وجود دارد.

فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد، اضافه کرد: اول آنکه چیزی که به آن قسم یاد می‌شود مهم است و دوم با این قسم‌ها، خداوند می‌خواهد مطلب مهمی را به انسان‌ها متذکر شود.

وی با اشاره به معنی کلمه « فجر»، عنوان کرد: فجر به معنی شکافته شدن سیاهی توسط سفیدی است به طوری‌ که کم‌کم سیاهی را از بین می‌برد و از روایات و احادیث این چنین برمی‌آید که طلوع فجر ساعات بسیار پرخیر و برکتی است.

نماینده سابق بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با طرح سئوالی که چرا دهه پیروزی انقلاب اسلامی را دهه فجر نامیدند، افزود: همان طوری‌که زندگی شبانه‌روز بشر فجر و سپیده دمی دارد و آغاز روشنایی است، کل تاریخ هم یک سپیده دمی دارد و این سپیده دم آغاز بیداری انسان‌ها و پایان ظلم و بیداد و ستم است و باید تبدیل به خورشیدی جهان‌افروز شود.

این استاد و مدرس دانشگاه، تصریح کرد: انقلاب اسلامی آغاز یک تحول عظیم در کل دنیا بود که ایران افق جهان بشریت و انقلاب اسلامی سپیده دم آن است.

این مسئول با بیان اینکه در فجر انقلاب اسلامی شیطان به فکر خواب کردن انسان‌ها است، گفت: باید به هوش باشیم و فکر نکنیم که چون انقلاب به پیروزی رسید کار تمام است و نباید دوباره به خواب غفلت فرو رویم.

هدایت‌خواه، خاطرنشان کرد: ما الان در بین‌الطلوعین تاریخ هستیم، سی و پنج سال پیش فجر تاریخ دمید و روز به روز که می‌گذرد این بیداری در منطقه و غرب بیشتر می‌شود.

این فعال فرهنگی با تاکید بر وظایف هیئت‌های مذهبی در عصر انقلاب، گفت: هیئت در عصر انقلاب اسلامی باید در تراز انقلاب اسلامی باشد و در بین‌الطلوعین تاریخ باید انسان‌ها را بیدار نگه دارد و نگذارد انسان‌ها دچار مست‌کننده‌ها و خواب‌آورها شوند.

انتهای پیام/82002/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول