اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آوج خبر داد

فعالیت 100 هیئت مذهبی در آوج

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج از فعالیت یکصد هیئت مذهبی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 100 هیئت مذهبی در آوج

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج، حجت‌الاسلام مهدی عباسی صبح امروز در دیدار با جمعی از تشکل‌های مذهبی شهر آوج با اشاره به فعالیت یکصد هیئت مذهبی در آوج اظهار داشت: تشکل شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان آوج نیز طی روزهای گذشته شکل گرفته و طرح سرکشی از هیئت‌های مذهبی این شهرستان نیز آغاز شده است.

وی به اعزام 30 روحانی در ایام دهه فجر برای سخنرانی در روستاهای شهرستان آوج اشاره کرد و افزود: برگزاری محافل انس با قرآن کریم در مدارس متوسطه، دبیرستان‌ها و برپایی مسابقات قرآنی جزو فعالیت‌های این اداره بوده و کمیته‌های قرآنی ویژه دهه فجر نیز در این شهرستان تشکیل شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج با اشاره به برگزاری آزمون تشکل‌های غیردولتی و توزیع یکصد نرم‌افزار رنج اعتیاد بین روحانیون و تشکل‌های غیردولتی این شهرستان بیان کرد: توسعه فعالیت‌های دینی در شهرستان آوج در حال پیگیری است که تاکنون رشد چشمگیری نیز داشته است.

عباسی پیرامون فلسفه و ضرورت گسترش هیئت‌های عزا در جامعه تصریح کرد: در حال حاضر اصلی‌ترین رسالت هیئت‌های مذهبی اقامه عزاداری، احیای فرهنگ پرشور، شعور و بالنده‌ عاشورا و تعظیم شعائر مذهبی و دینی است.

این مسئول ابراز داشت: البته آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، نقش اجتماعی هیئت‌های مذهبی در جامعه و کارکرد آنها در برقراری تعاملات در سطوح مختلف مردمی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج تصریح کرد: این کارکرد بی‌تردید انسان را برای رسیدن به هویت مذهبی و حیات دینی کمک کرده و تأثیرگذار است.

عباسی با بیان اینکه فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین (ع) درس‌آموز ابعاد گوناگون برای زندگی بشر، متفکران و شیعیان بوده است، تصریح کرد: یکی دیگر از کارکردهای هیئت‌های مذهبی مساعدت، بسترسازی و کمک به انسان‌ها برای تعالی جویی و فضیلت طلبی است.

این مسئول ادامه داد: در این نهاد مذهبی که ملاک برتری، صرفاً عشق و علاقه به اهل بیت(ع) و رعایت شرع مقدس اسلام و دستورات الهی است افراد در کنار هم جمع شده، بر اساس و  چارچوب فعالیت‌های خداپسندانه و نزدیکی به درگاه باری تعالی تلاش می‌کنند تا مسیر سعادت را بپیمایند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج افزایش فضیلت‌های معنوی و کنترل غیرمستقیم جامعه را از دیگر کارکردهای اجتماعی مؤثر بر هیئت‌های مذهبی و دیگر نهادهای دینی دانست و تصریح کرد: در بررسی‌های به عمل آمده در ایام و مناسبت‌های اسلامی، تعظیم شعائر دینی به ویژه در ماه‌های محرم، صفر، رمضان و فصول نشان داده که این ایام زمینه‌ای است تا افراد کمتر به بزه کشیده شوند؛ همچنانکه در این ایام از فعالیت‌های غیر اخلاقی کاسته شده است.

عباسی ادامه داد: همچنین هیئت‌های مذهبی در زمینه‌های مختلف انفاق و دستگیری از محرومان، تهیه‌ جهیزیه و امکانات اولیه‌ زندگی برای تازه عروسان و زوج‌های جوان و کم‌توان، ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه، اهدای وام‌های بدون بهره و راه‌اندازی سیستم‌های خدمات درمانی رایگان اثرگذار هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آوج با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته برای تعامل و برنامه‌ریزی مذهبی در شهرستان آوج تصریح کرد: روحانیون و فعالان فرهنگی آوج تا به امروز تعامل ارزنده و بسیار قابل توجهی با اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان داشته و در این راستا اثرگذار بوده‌اند.

انتهای پیام/77005/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول