اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان:

هیئت‌های مذهبی ریشه‌دارترین تشکل مردمی در تاریخ ایران هستند

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان گفت: هیئت‌های مذهبی ریشه‌دارترین تشکل مردمی در تاریخ ایران هستند.

هیئت‌های مذهبی ریشه‌دارترین تشکل مردمی در تاریخ ایران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین عصر امروز در همایش بزرگ تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع)که با حضور امام جمعه، فرماندار پلدختر و جمعی از مسئولان محلی در محل اداره ارشاد پلدختر برگزار شد، به نقش مهم پیرغلامان در ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورا اشاره کرد و گفت: پیرغلامان امام حسین (ع) نقش مهمی در ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورا داشته‌اند و در حقیقت راویان فرهنگ محرم و صفر بوده‌اند.

وی ادامه داد: به تعبیر حاج آقا قرائتی که فرمودند، چون ما از ولیعصر(عج) دور هستیم و ایشان در غیبت به سر می‌برند، دلیل بر این نیست که شمعی روشن نکنیم، بلکه ما باید از طریق تشکیل حکومت اسلامی زمینه‌ساز و بسترساز آن حکومت باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: حکومت ما که تشکیل شده از جمهوری و اسلامی است، به این معنا است که مردم در آن جایگاه ویژه دارند و در آن دیکتاتوری وجود ندارد، بلکه ضددیکتاتوری است.

مهدوی امین تصریح کرد: امام خطاب به مردم ایران می‌فرمایند که مردم در زمان پیامبر و امیرالمومنین(ع) هم اینگونه مردمی نبودند و اینکه مردم در تمام انتخابات‌ها شرکت می‌کنند، نشانه جمهوریت این انقلاب است.

این مسئول افزود: جمهوریت شکل نظام و اسلامیت محتوای آن است و بنای همه کارها بر اسلامیت است، امروز در حکومتی هستیم که دستاوردهای آن قابل شمارش نیست، یکی از این دستاوردها همین تشکل‌های فرهنگی است.

وی یادآور شد: انقلاب را باید انقلاب فرهنگی بنامیم و بخش عمده تحریم‌ها مربوط به مشکلات معنوی و فرهنگی مردم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان متذکر شد: 30 درصد از مشکلات امروز مربوط به تحریم است و 70 درصد آن مربوط به مشکلات داخلی است.

وی تأکید کرد: هیئت‌های مذهبی ریشه‌دارترین تشکل مردمی در تاریخ ایران هستند و نقش بسزایی در حفظ اندیشه‌ها و ترویج دین بر عهده دارند.

این مسئول بیان داشت: ولایت‌مداری و در خط ولایت بودن بارزترین ویژگی هیئت‌های مذهبی و توسعه باورهای دینی جوانان، محافظت و انتقال صحیح نهضت عاشورایی به نسل‌های بعدی از وظایف سنگین هیئت‌های مذهبی است.

مهدوی امین اذعان داشت: هیئت‌های مذهبی نباید برنامه‌های خود را به دهه محرم و تاسوعا و عاشورا خلاصه کنند، بلکه باید در طول سال برنامه‌های مختلفی را داشته باشند.

مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه استان لرستان در محرم امسال به صورت هیئتی با موضوع برخورد کرد، عنوان داشت: استان لرستان جزو پنج استان برتر کشور و پدیده عزاداری در سال گذشته بوده است.

امام جمعه پلدختر نیز گفت: مشکلات دنیای امروز دوری و فاصله گرفتن از خداست که دراین رابطه غربی‌ها از بی‌اعتقادی معنوی رنج می‌برند.

حجت‌الاسلام علی محمد لروند از برگزاری همایش تجلیل از 313 فعال فرهنگی شهرستان پلدختر در اردیبهشت سال آینده در پلدختر خبر داد.

وی، هدف از این همایش را تقدیر و تکریم و تجلیل از تلاش فعالان فرهنگی در پلدختر عنوان کرد و اذعان داشت: برای سخنرانی این همایش از آیت‌الله محمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران دعوت به عمل می‌آید.

امام جمعه پلدختر گفت: دبیرخانه این همایش تجلیل از فعالان فرهنگی شهرستان پلدختر اسفندماه امسال فعالیت خود را آغاز می‌کند.

برای نخستین بار در پلدختر و برای دومین بار در استان لرستان همایش بزرگ تجلیل از پیرغلامان امام حسین (ع)با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان، امام جمعه، فرماندار پلدختر و جمعی از مسئولان محلی در محل اداره ارشاد پلدختر برگزار شد.

در پایان این همایش بزرگ  از 35 نفر مداح، هیئت مذهبی، خادمان و پیرغلامان امام حسین (ع) و فعال فرهنگی شهرستان پلدختر با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

انتهای پیام/2304/ذ40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول