اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان:

دانشگاه زنجان در جایگاه 20 کشوری قرار دارد

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان با بیان اینکه دانشگاه زنجان در آخرین رتبه‌بندی در جایگاه 20 کشوری قرار گرفته است، گفت: طی سال‌های اخیر دانشگاه زنجان رشد مناسبی در بین دانشگاه‌های سطح کشور داشته است.

دانشگاه زنجان در جایگاه 20 کشوری قرار دارد

جلال صبا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: جامعه باید نیاز خود را به دانشگاه ارائه دهد و دانشگاه با اقدامات و فعالیت های پژوهشی برای کاش مشکلات اقدام کند.

وی به تعاملات در اجرای طرح های پژوهشی اشاره کرد و افزود: دستگاه‌های اجرایی استان باید ارتباط خود را با دانشگاه‌های استان تقویت کنند.

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان ظرفیت‌های دانشگاه زنجان را یادآور شد و تاکید کرد: دانشگاه زنجان در حال حاضر دارای ظرفیت‌های علمی بالایی است و طی سال‌های اخیر رشد قابل توجهی در جایگاه خود داشته است.

این مسئول بر ضرورت اهتمام دستگاه‌های اجرایی برای تقویت ارتباط با دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: در حال حاضر دانشگاه زنجان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری برای کاربردی کردن تحقیقات و پژوهش تلاش می‌کند.

صبا به جایگاه علمی دانشگاه زنجان اشاره کرد و اظهار داشت: جایگاه دانشگاه‌های کشور و استان در زمینه ارائه مقالات مناسب است، اما باید در کاربردی کردن تحقیقات علمی تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان ارتباطات و تعاملات در بخش پژوهش استان را ضعیف عنوان کرد و گفت: متاسفانه ارتباط دانشگاه با جامعه در زنجان ضعیف است و باید برای تقویت این ارتباط تلاش کرد. دانشگاه زنجان دارای ظرفیت‌های خوب علمی است و می‌تواند در بخش‌های مختلف به مسئولان اجرایی کمک کند.

وی با بیان اینکه دانشگاه زنجان در آخرین رتبه‌بندی در جایگاه 20 کشوری قرار گرفته است، افزود: طی سال‌های اخیر دانشگاه زنجان رشد مناسبی در بین دانشگاه‌های سطح کشور داشته است.

این مسئول بخش پژوهش را در ارتقای جایگاه داشنگاه زنجان موثر دانست و تاکید کرد: یکی از بخش‌های مهمی که موجب توسعه جایگاه دانشگاه شده فعالیت‌های پژوهشی آن بوده است. در این رتبه بندی وضعیت پژوهشی، نسبت استاد به دانشجو، اعضای هیئت علمی و برخی امکانات دانشگاهی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون پژوهشی دانشگاه زنجان با بیان اینکه در هر سال دانشگاه زنجان مقالات زیادی را در مجلات معتبر داخلی و خارجی به چاپ می رساند، افزود: مقالات دانشگاه زنجان در ISI و همچنین ISC به چاپ می‌رسد.         

وی وضعیت چاپ مقالات دانشگاه زنجان را در مجلات معتبر مناسب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های علمی موجود مقالات متعدد علمی در مجلات منتشر می‌شود.

انتهای پیام/73007/س40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول