اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

17/بهار 92

حجت‌الاسلام مرادی: دانشگاهیان در صف مقدم مبارزه با طاغوت قرار داشتند

امام جمعه بیجار با بیان اینکه نخبگان و دانشگاهیان سرمایه‌های انسانی هر جامعه هستند، گفت: دانشگاهیان در صف مقدم مبارزه با طاغوت قرار داشتند.

حجت‌الاسلام مرادی: دانشگاهیان در صف مقدم مبارزه با طاغوت قرار داشتند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حجت‌الاسلام علی مرادی امشب در دیدار با اساتید و دانشگاهیان شهرستان بیجار، ضمن تبریک ایام خجسته سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی، اظهار داشت: در بطن دانشگاه و دانشجویان بود که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی با بیان اینکه امام بزرگوار امت با انگیزه ایجاد دگرگونی معنوی و قلبی در مردم، انقلاب اسلامی را بنیان نهادند، ادامه داد: مردم با تبعیت از رهنمودهای ارزنده امام خمینی در سرنگونی رژیم طاغوت و پیروزی انقلاب نقش بسزایی داشتند.

امام جمعه بیجار، انقلاب اسلامی ایران را تحقق وعده‌ الهی عنوان کرد و افزود: وقتی امتی خداجو باشند خداوند بلند مربته نیز آن ملت را به نور و به پیروزی خواهد رساند.

مرادی با اشاره به آیاتی از قران کریم بیان داشت: خداوند سبحان اراده فرموده است قومی که تغییر سرنوشت را طلب کند، مددشان می‌رساند و بر همین اساس امام بزرگوار ابراهیم‌وار وارد عرصه مبارزه شدند و خیل عظیم مردم نیز ندای امام را شنیدند و پیروزی جاودانه‌ای را رقم زدند.

وی با بیان اینکه دانشگاهیان در صف مقدم مبارزه با طاغوت قرار داشتند، گفت: دانشجویان و روحانیون همگام با عامه مردم در تغییر سرنوشت سیاسی و فرهنگی و اقتصادی کشور به گونه‌ای مطلوب دخالت داشتند.

امام جمعه بیجار خاطرنشان کرد: کشور ایران اسلامی در تمام ادوار و تاریخ دارای از استعدادهای درخشان بوده است اما تا پیروزی انقلاب اسلامی اجانب و مزدوران استکبار اجازه تحصیل و شکوفایی استعدادها را به مردم نمی‌دادند.

مرادی ابراز داشت: دشمنان همواره از پیشرفت علمی ایران و دستیابی به اقتدار در این زمینه در هراس هستند لذا تمام توان خود را در ممانعت از دستیابی به این مسئله بکار گرفته‌اند.

مهم‌ترین دستاورد انقلاب استقرار حکومت خداوند بر مردم است

مرادی، مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی را استقرار حکومت خداوند بر مردم دانست و تصریح کرد: هدف اصلی امام راحل و شهدا و مردم نیز تشکیل جمهوری اسلامی بود.

وی به دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: با استقرار و تشکیل انقلاب و جمهوری اسلامی، ایران به رشد علمی، عمران و آبادانی و رونق کشاورزی و ایجاد فضای دینی دست یافت.

امام جمعه بیجار اضافه کرد: وظیفه مسئولان و دانشگاهیان در معرفی دستاوردها و رشادت‌های مردم در آن دوران به نسل جدید انقلاب یک ضرورت به شمار می‌آید.

مرادی خاطرنشان کرد: در زمان طاغوت بسیاری از استعدادها شکوفا نشد که به برکت خون شهدا و در سایه امنیت کشور، استعدادهای جوانان پرورش یافته و دستیابی جوانان به درجات علمی در سطوح بین‌المللی مصداق این ادعاست.

وی تأکید کرد: شهرستان بیجار با سابقه درخشانی که در عرصه‌های علمی و سیاسی داشته است همواره مهد استعدادهای درخشان و نخبگان علمی بوده است.

خطیب جمعه بیجار تصریح کرد: در زمان طاغوت فضای دانشگاه‌ها فضای بی‌دینی بود اما در آن دوران دانشجویان متدین با لبیک به ندای رهبری فضای دانشگاه را به سمت سوی انقلاب سوق دادند.

به گفته مرادی، برخلاف زمان طاغوت و حکومت ستمشاهی امروزه فضای دین، اخلاق، معنویت و الهی بر دانشگاه‌ها حاکم است.

وی در پایان هدف علم در نگاه اسلامی را تربیت در کنار علم عنوان و خاطرنشان کرد: ارتقای سطح علمی همراه با معنویت است و در چنین فضایی است که ملت ایران به قله‌های رفیع می‌رسند و چشم دشمنان را کور می‌کنند.

انتهای پیام/79015/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول