اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه یاسوج عنوان کرد

تعامل همه جانبه دانشگاه یاسوج با دستگاه‌های فرهنگی

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج از تعامل همه جانبه این دانشگاه با دستگاه‌های فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

تعامل همه جانبه دانشگاه یاسوج با دستگاه‌های فرهنگی

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، یوسف نیک‌روز صبح امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری دانشگاه یاسوج از ایجاد فضای روان فرهنگی و هنری در این دانشگاه خبر داد.

 معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج با اشاره به تفاهم‌نامه‌های دانشگاه دولتی یاسوج با سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی به خصوص اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اظهار داشت: برای اولین بار تفاهم‌نامه و همکاری دانشگاه و سایر دستگاه‌ها و نهادهای دولتی در دستور کار این دانشگاه قرار گرفته که اولین تفاهم‌نامه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت گرفت.

انعقاد تفاهم‌نامه با اداره‌کل ارشاد استان

وی با بیان اینکه به دنبال بالا بردن ارتباط همکاری و تعامل با سایر دستگاه‌ها به خصوص نهادهای فرهنگی هستیم، تصریح کرد: جلسات نقد کتاب، تبادل انتشارات و تخفیف 60 درصدی کتابخانه‌ها برای دانشجویان از مهم‌ترین موارد تفاهم‌نامه صورت گرفته با اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد بود.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج در ادامه به تفاهم‌نامه صورت گرفته بین دانشگاه یاسوج و اداره‌کل صنایع دستی، میراث فرهنگی و صنایع دستی استان اشاره کرد و افزود: در این تفاهم‌نامه برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری کارگاه‌های صنایع‌دستی با حضور مربیان این اداره‌کل در دستور کار قرار گرفت که از ترم آینده کلاس‌های آموزشی صنایع دستی در خوابگاه‌های خواهران اجرا خواهد شد و دانشجویان متقاضی می‌توانند نسبت به حضور در این کلاس‌های آموزشی ثبت‌نام کنند.

نیکروز با بیان اینکه فضای روانی از نظر فرهنگی و هنری در دانشگاه یاسوج ایجاد شده ابراز داشت: با وضعیت کنونی و تلطیف فضا، فضای فرهنگی دانشگاه با اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده شاهد روند سعودی در امر فرهنگ و هنر در دانشگاه خواهیم بود.

کانون تئاتر دانشگاه یاسوج تشکیل شد

وی از تشکیل و راه‌اندازی کانون تئاتر این دانشگاه برای اولین بار خبر داد و گفت: با ایجاد فضای مناسب و حمایت‌های دانشگاه یاسوج گروه تئاتر این دانشگاه آغاز به کار کرده که نمایشنامه این اثر به بخش نهایی جشنواره تئاتر دانشجویی کشور راه یافته است.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج در ادامه به احیا و ساماندهی انجمن‌های علمی این دانشگاه اشاره کرد و افزود: انجمن‌های علمی در تمام رشته‌های این دانشگاه فعالیت خود را بیش از پیش آغاز کرده که با برگزاری انتخابات دبیر آنها مشخص شده و در کنار هر انجمن یک استاد مشاور با دستور مستقیم رئیس دانشگاه فعالیت دارد که کار هدایت علمی دانشجویان را در زمینه‌های مختلف انجام دهد.

نیکروز به برنامه‌های متنوع کانون‌های علمی دانشگاه یاسوج اشاره کرد و ابراز داشت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، دعوت از استادان برجسته کشوری، برگزاری اردوهای علمی، جلسات مناظره‌ای بین استادان و تهیه نشریات داخلی دانشجویی از مهم‌ترین برنامه‌های این کانون‌ها است.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج از دیگر برنامه‌های کانون‌های علمی این دانشگاه به بازدید از شرکت‌های صنعتی داخل و خارج از استان اشاره کرد و افزود: دانشگاه یاسوج در خصوص حمایت و تأمین هزینه‌های فعالیت‌های علمی این کانون‌ها آمادگی کامل دارد.

وی به احیای کانون‌های فرهنگی و هنری دانشگاه یاسوج خبر داد و گفت: کانون قرآن و عترت، کانون ایثار، کانون زکات علم، کانون ایلات، کانون موسیقی و کانون شعر و ادب از جمله کانونی‌های فرهنگی و هنری این دانشگاه هستند.

نیکروز با اشاره به راه‌اندازی کانون نفس پاک در این دانشگاه اظهار داشت: هدف این کانون آشنایی بیش از پیش دانشجویان با اثرات مخرب مواد مخدر است که با هماهنگی به عمل آمده با اداره‌کل بهزیستی استان کلاس‌ها و کارگاه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر و بازدید از مراکز ترک اعتیاد برای دانشجویان در دستور کار معاونت فرهنگی دانشگاه یاسوج قرار گرفت.

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج اجرای برنامه مشاوره چهره به چهره با دانشجویان را از دیگر برنامه‌های این معاونت عنوان کرد.

وی از برگزاری جلسات مشترک دانشگاه یاسوج با حوزه علمیه برادران و خواهران خبر داد و گفت: استفاده از ظرفیت علمی و دینی حوزه و برگزاری همایش‌های دینی از جمله برنامه‌های مشترک دانشگاه یاسوج با حوزه علمیه استان است.

نیکروز با اشاره به فعالیت انجمن علمی رشته فقه و حقوق در دانشگاه یاسوج افزود: با ایجاد ارتباط نزدیک بین حوزه و دانشگاه درصدد حضور یکی از چهره‌های دینی در این دانشگاه هستیم که با هماهنگی‌های به عمل آمده جلسات مشاوره دینی و شرعی با حضور حوزه علمیه خواهران در خوابگاه دختران این دانشگاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/82009/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول