اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

18/بهار92

گورچینی: دانشگاهیان حافظان دستاوردهای انقلاب هستند

سرپرست دانشگاه پیام‌نور بیجار گفت: دانشگاهیان نقش بی‌بدیلی در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و اکنون نیز از انقلاب و دستاوردهای آن حراست می‌کنند.

گورچینی: دانشگاهیان حافظان دستاوردهای انقلاب هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، هوشنگ گورچینی امشب در دیدار اساتید و دانشگاهیان با امام جمعه بیجار، ضمن گرامیداشت سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند ایران اسلامی اظهار داشت: دهه فجر بهترین زمان برای آشنایی جوانان و دانشگاهیان نسل جدید با دستاوردهای انقلاب است.

وی بر اجرای برنامه‌های ایام‌الله دهه مبارکه فجر به بهترین نحو در دانشگاه‌ها و آشنایی دانشجویان با دستاورهای انقلاب اسلامی تأکید کرد.

گورچینی بیان کرد: در سال 1357 که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید حدود 157 هزار دانشجو در کل کشور مشغول به تحصیل بودند اما اکنون به حول و قوه الهی و به برکت جمهوری اسلامی حدود 4 میلیون دانشجو در کل کشور تحصیل می‌کنند.

وی افزود: با توجه به ضریب جمعیتی ایران نسبت به متوسط جهانی، حدود 11 برابر در زمینه تولید علم پیشرفت داشته‌ایم و تمامی این پیشرفت‌ها از برکت انقلاب اسلامی است.

این مسئول پیشرفت‌های علم را در سایه مجاهدت‌ها و تلاش‌های فرزندان غیور این مرزو بوم دانست و گفت: جوانان و دانشجویان با حرکت مذهبی و جنبش‌هایی علمی موجب شدند تا پیشرفت‌های عدیده‌ای در تمامی زمینه‌ها خصوصاً علمی کسب کنیم.

وی تصریح کرد: در سال 57 کمتر از 40 دانشگاه در سراسر کشور وجود داشت اما امروزه به برکت استقرار حکومت جمهوری اسلامی، نزدیک به 2 هزار مرکز آموزش عالی در کشور وجود دارد.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور بیجار با اشاره به اینکه ایران رتبه هشتم علمی در جهان دارد، بیان کرد: ایران در کار تولیدات علمی همواره در تمام جهان حرفی برای گفتن داشته و دانشجویان در آینده نیز می‌توانند پله‌های ترقی را طی کرده و برای ایران اسلامی افتخارات چشمگیری را کسب کنند.

وی با اشاره به فرامین رهبری مبنی بر اینکه دشمنان هیچ‌گاه از دشمنی با ایران دست بر نمی‌دارد و دانشگاه یکی از محل‌هایی است که دشمن می‌تواند دو هدف خود یعنی علم‌زدایی و دین‌زدایی را عملی کند بر سرلوحه قراردادن فرامین رهبری در زمینه پیشبرد اهداف نظام و ارتقای سطح علمی و دینی در دانشگاه‌ها تأکید کرد.

سرپرست دانشگاه پیام‌نور بیجار پیشبرد و سوق دادن دانشگاه‌ها به سمت اسلامی‌ شدن بیش از پیش را ضروری خواند و تحقق این مهم را سدی در برابر هجمه فرهنگی دشمنان به دانشگاه‌ها عنوان کرد.

وی در پایان گفت: دانشگاه پیام‌نور بیجار با 13 عضو هیئت علمی دائم و 160 مدرس و 3 هزار و 200 دانشجو می‌تواند نقش بسزایی در تولید علم در کشورمان داشته باشد.

انتهای پیام/79015/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول