اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد

رشد 61 درصدی آثار ارسالی به سوگواره شعر عاشورایی خراسان‌جنوبی

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از رشد 61 درصدی آثار ارسالی فرهنگیان به سومین دوره سوگواره شعر عاشورایی استان خبر داد.

رشد 61 درصدی آثار ارسالی به سوگواره شعر عاشورایی خراسان‌جنوبی

سیدعلیرضا موسوی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: تاکنون 655 اثر برای شرکت در سومین سوگواره شعر عاشورایی خراسان جنوبی به دست ما رسیده که از این تعداد 280 اثر مربوط به دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: 375 اثر دیگر نیز از جمله آثار ارسالی فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش بوده است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این‌که برای برگزاری این سوگواره اقدامات خوبی صورت گرفته است، اذعان داشت: در دو سال گذشته به تناسب جمعیت دانش‌آموزی این منطقه شاهد استقبال خوب دانش‌آموزان برای شرکت در این سوگواره بودیم.

شرکت 466 نفر در سومین سوگواره شعر عاشورایی استان

موسوی‌نژاد از رشد 61 درصدی آثار ارسالی فرهنگیان در سومین دوره سوگواره شعر عاشورایی استان خبر داد و افزود: آثار ارسالی دانش‌آموزان نیز نسبت به دوره‌های گذشته 22 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در مجموع 466 نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان استان در این سوگواره شرکت کرده‌اند.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هدف از برگزاری سوگواره شعر عاشورایی را آشنایی شیفتگان فرهنگ متعالی عاشورا با صفات و فضایل امام حسین(ع) و یاران وفادارش، ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی و شناسایی و تجلیل از پدیدآورندگان آثار فاخر فرهنگی و ادبی مرتبط با عاشورا و ارتقای سطح کیفی شعر عنوان کرد.

موسوی‌نژاد متذکر شد: نسبت به سال گذشته تغییراتی در زمینه مکان برگزاری آن از سینما بهمن بیرجند به هیئت مذهبی محبان‌الزهرا(س) و همچنین برگزاری آن همراه با کارگاه آموزشی طی دو روز به وجود آمده است.

برگزاری مراسم اختتامیه سوگواره شعر عاشورایی در دهه فاطمیه

وی با اشاره به اینکه در مسابقات ادبی دانش‌آموزان حلقه گم‌شده‌ای در زمینه شعر عاشورایی تا قبل از برگزاری سوگواره عاشورایی استان وجود داشت، یادآور شد: این سوگواره ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته برگزار شده است.

معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این‌که قرار بر این بود که مراسم اختتامیه این سوگواره همزمان با اربعین سیدالشهدا(ع) برگزار شود، ادامه داد: به دلیل همزمانی آن با امتحانات دانش‌آموزان موفق به برگزاری این مراسم نشده‌ایم.

موسوی‌نژاد خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه سومین سوگواره شعر عاشورایی همزمان با دهه فاطمیه در استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/69022/س30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول